Formy doskonalenia realizowane w szkole/placówce

Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze, wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, zmienia formułę oferty form doskonalenia, realizowanych w szkole/placówce, będącą odpowiedzią na zdiagnozowane potrzeby środowiska oświatowego. Zajęcia mogą odbywać się stacjonarnie, zdalnie lub hybrydowo, na wniosek dyrektora szkoły/placówki.
Są one jednym z kluczowych elementów wspierania rozwoju zawodowego nauczycieli oraz doskonalenia procesu dydaktycznego, co ma wymierny wpływ na jakość pracy szkoły.

Ośrodek proponuje realizację form doskonalenia w szkole/placówce według tematów zamieszczonych poniżej. Program zajęć oraz liczba godzin zostaną indywidualnie dostosowane do potrzeb szkoły/placówki, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości świadczonej usługi edukacyjnej. Jeśli tematyka oferty w tym zakresie nie spełnia Państwa potrzeb, jesteśmy otwarci na zamówienie tematu wynikającego z potrzeb szkoły/placówki. Dołożymy wszelkich starań, by szkolenie spełniało Państwa oczekiwania.

Zajęcia realizowane są przez wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną Ośrodka (nauczycieli konsultantów i nauczycieli doradców metodycznych) oraz doświadczonych realizatorów zewnętrznych.

ZASADY ORGANIZACYJNE:

  • przesłanie wypełnionego formularza wniosku o przeprowadzenie formy doskonalenia w szkole/placówce [link do pliku pdf]:
    • pocztą tradycyjną pod adres: Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, ul. Chopina 15 A, 65-031 Zielona Góra;
    • lub skanu formularza mailem pod adres zamawiam_oferta@odn.zgora.pl
  • nawiązanie kontaktu celem ustalenia terminu, warunków realizacji formy doskonalenia oraz uzyskania dodatkowych informacji dotyczących potrzeb i możliwości szkoleniowych.
  • całkowity koszt szkoleń realizowanych w szkole/placówce przez pracowników pedagogicznych Ośrodka wynosi:

 

Liczba godzin Liczba uczestników Cena
3 godz. do 30 uczestników włącznie

od 31 uczestników

825,00

925,00

4 godz. do 30 uczestników włącznie

od 31 uczestników

1100,00

1200,00

5 godz. do 30 uczestników włącznie

od 31 uczestników

1375,00

1475,00

  • całkowity koszt form doskonalenia realizowanych w szkole/placówce przez realizatorów niebędących pracownikami Ośrodka jest każdorazowo ustalany przez kierownika formy z dyrektorem szkoły/placówki.
  • dokumenty wymagane do realizacji form doskonalenia na terenie szkoły/placówki:

 

Zarządzanie oświatą

 

&nbsp&nbsp&nbsp
TEMATYKA FORM DOSKONALENIA REALIZOWANYCH W SZKOLE/PLACÓWCE:

Lp. Temat Kierownik/mail Realizator
1. Z muzyką na poważnie, na wesoło i ludowo D.Mroczyk
D.Mroczyk@odn.zgora.pl
Barbara Kubiak*
2. Wychowanie bez nagród i kar – pozytywna dyscyplina w grupie i klasie D.Mroczyk
D.Mroczyk@odn.zgora.pl
Danuta Mroczyk
3. Konstruktywna konfrontacja – jako metoda radzenia sobie z trudnymi zachowaniami D.Mroczyk
D.Mroczyk@odn.zgora.pl
Danuta Mroczyk
4. Efektywna współpraca z rodzicami D.Mroczyk
D.Mroczyk@odn.zgora.pl
Danuta Mroczyk
5. Metoda aktywnego słuchania muzyki według Batti Strauss D.Mroczyk
D.Mroczyk@odn.zgora.pl
Barbara Kubiak*
6. Bezpieczeństwo uczniów w szkole – jak sprostać wymaganiom prawnym B. Madej – Breitkopf
B.Breitkopf@odn.zgora.pl
dr Helena Ochonczenko*
7. Jak tworzyć i rozwijać Przedszkole/Szkołę Promującą Zdrowie? B. Madej – Breitkopf
B.Breitkopf@odn.zgora.pl
Marta Rosolska*
8. Jak zdobyć Certyfikat Przedszkola/Szkoły Promującej Zdrowie? B. Madej – Breitkopf
B.Breitkopf@odn.zgora.pl
Marta Rosolska*
9. Pierwsza pomoc niemowlętom i dzieciom do lat ośmiu B. Madej – Breitkopf
B.Breitkopf@odn.zgora.pl
Bogusława
Madej – Breitkopf
10. Ochrona dzieci/uczniów w świetle Ustawy Kamilka B. Madej – Breitkopf
B.Breitkopf@odn.zgora.pl
dr Helena Ochonczenko*
11. Pierwsza pomoc – jak skutecznie ratować życie B. Madej – Breitkopf
B.Breitkopf@odn.zgora.pl
Bogusława
Madej – Breitkopf
12. Taki sam, a jednak inny – uczeń z przewlekłą chorobą w szkole/placówce B. Madej – Breitkopf
B.Breitkopf@odn.zgora.pl
Bogusława
Madej – Breitkopf
13. Spotkanie klasowe jako narzędzie w rozwiązywaniu problemów i budowaniu relacji między uczniami A. Walczak
A.Walczak@odn.zgora.pl
Anna Walczak
14. Szkoła dostępna – zastosowanie zasad uniwersalnego projektowania (UDL) w edukacji Katarzyna Kochan
K.Kochan@odn.zgora.pl
dr Katarzyna Kochan
Maria Furtak
15. Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w szkole L. Bugiera
L.Bugiera@odn.zgora.pl
Dagmara
Kokoszka – Lassota*
16. Rozwiązywanie trudnych sytuacji w klasie z wykorzystaniem metody Kids Skills (15 kroków) L. Bugiera
L.Bugiera@odn.zgora.pl
Dagmara
Kokoszka – Lassota*
17. Jak wspierać uczniów, aby nie zakuwali, ale skutecznie uczyli się L. Bugiera
L.Bugiera@odn.zgora.pl
Dagmara
Kokoszka – Lassota*
18. Neuroróżnorodność u dzieci i młodzieży – jak pracować z dziećmi w spektrum ADHD/autyzmu L. Bugiera
L.Bugiera@odn.zgora.pl
Dagmara
Kokoszka – Lassota*
19. Kilka praktycznych sposobów na rozwijanie u uczniów kompetencji miękkich L. Bugiera
L.Bugiera@odn.zgora.pl
Lidia Bugiera
20. Przygotowanie do realizacji projektu „Dialog obywatelski w szkole” M. Furtak
M.Furtak@odn.zgora.pl
Maria Furtak
21. Przygotowanie do realizacji projektu „Szkolne reguły – nasze znaki drogowe” M. Furtak
M.Furtak@odn.zgora.pl
Maria Furtak dr Katarzyna Kochan
22. Ocenianie w zmianie czyli jak realizować proces odchodzenia od ocen cyfrowych M. Furtak
M.Furtak@odn.zgora.pl
dr Katarzyna Grabias – Banaszewska*
23. Techniki pisania kreatywnego jako narzędzie wspierające proces metodyczny M. Furtak
M.Furtak@odn.zgora.pl
dr Katarzyna Grabias – Banaszewska*
24. Jak oceniać OK. czyli zgodnie z aktualnym prawem oświatowym i potrzebami uczniów? M. Furtak
M.Furtak@odn.zgora.pl
Maria Furtak
dr Katarzyna Kochan
25. Informacja zwrotna zamiast oceny cyfrowej – dlaczego, kiedy, jak? M. Furtak
M.Furtak@odn.zgora.pl
Maria Furtak
26. Dołącz do eTwinning M.Mojsiejonek
M.Mojsiejonek@odn.zgora.pl
Monika Mojsiejonek
27. Załóż projekt eTwinning M.Mojsiejonek
M.Mojsiejonek@odn.zgora.pl
Monika Mojsiejonek
28. Narzędzia informatyczne z eTwinning M.Mojsiejonek
M.Mojsiejonek@odn.zgora.pl
Monika Mojsiejonek
29. Koncepcja doradztwa zawodowego jako procesu edukacyjnego – koncepcja i założenia programowe G.Uhman
G.Uhman@odn.zgora.pl
Grażyna Uhman
30. Indywidualne wsparcie nauczyciela rozpoczynającego pracę jako nauczyciel zawodu G.Uhman
G.Uhman@odn.zgora.pl
Grażyna Uhman
31. Metoda interdyscyplinarnych projektów sposobem na realizację podstawy programowej i rozwój ucznia G.Uhman
G.Uhman@odn.zgora.pl
Grażyna Uhman
32. Nauczymy uczniów uczenia się: część pierwsza – jak zapamiętywać G.Uhman
G.Uhman@odn.zgora.pl
Grażyna Uhman
33. Nauczymy uczniów uczenia się: część druga – planowanie uczenia się G.Uhman
G.Uhman@odn.zgora.pl
Grażyna Uhman
34. Nauczymy uczniów uczenia się: część trzecia – uczenie się problemowe i doskonalenie umiejętności G.Uhman
G.Uhman@odn.zgora.pl
Grażyna Uhman
35. Elementy samoobrony dla bezpiecznej codzienności nauczycieli M. Korcz
M.Korcz@odn.zgora.pl
Aldona Twaróg*
36. Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów A. Znamirowska
A.Znamirowska@odn.zgora.pl
Agnieszka Znamirowska
37. Znaczenie kompetencji emocjonalno – społecznych w budowaniu zespołu klasowego A. Znamirowska
A.Znamirowska@odn.zgora.pl
Agnieszka Znamirowska
38. Efektywna komunikacja – kluczowy element współpracy A. Znamirowska
A.Znamirowska@odn.zgora.pl
Agnieszka Znamirowska
39. Nie jestem terapeutą, czyli rola nauczyciela a zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Jak sprostać
dzisiejszym oczekiwaniom?
R.Kołkowska
R.Kołkowska@odn.zgora.pl
Patryk Podraza*
40. Jak rozmawiać, a nie tylko mówić – magiczne słowa nauczyciela kluczem do budowania właściwych relacji
interpersonalnych
R.Kołkowska
R.Kołkowska@odn.zgora.pl
Patryk Podraza*
41. Jak zmotywować “opornego” rodzica do współpracy na rzecz swojego dziecka? R.Kołkowska
R.Kołkowska@odn.zgora.pl
Patryk Podraza*
42. Temperament jako czynnik determinujący zachowania ucznia, rodzica i nauczyciela R.Kołkowska
R.Kołkowska@odn.zgora.pl
Patryk Podraza*
43. Jak wzmacniać uczniów zaniżoną samooceną? H.Grytczuk
H.Grytczuk@odn.zgora.pl
Eliza Masny*
44. Ocenianie wspierające uczenie się dla początkujących H.Grytczuk
H.Grytczuk@odn.zgora.pl
Aleksander Pawlicki*
45. Ocenianie wspierające uczenie się dla zaawansowanych H.Grytczuk
H.Grytczuk@odn.zgora.pl
Aleksander Pawlicki*
46. Pierwsza pomoc emocjonalna dla dzieci/młodzieży H.Grytczuk
H.Grytczuk@odn.zgora.pl
dr Aneta Rudzińska-Rogoża*
47. Wybrane metody obniżania stresu szkolnego u dzieci i młodzieży H.Grytczuk
H.Grytczuk@odn.zgora.pl
dr Aneta Rudzińska-Rogoża*
48. Edukacja patriotyczna i obywatelska (EPO) H.Grytczuk
H.Grytczuk@odn.zgora.pl
Aleksander Pawlicki*
49. Lekcja – pierwsze 10 minut H.Grytczuk
H.Grytczuk@odn.zgora.pl
Aleksander Pawlicki*
50. Lekcja – środkowe 25 minut H.Grytczuk
H.Grytczuk@odn.zgora.pl
Aleksander Pawlicki*
51. Lekcja – ostatnie 10 minut H.Grytczuk
H.Grytczuk@odn.zgora.pl
Aleksander Pawlicki*
52. Razem możemy więcej – mocne strony siłą budowania efektywnego zespołu A.Znamirowska
A.Znamirowska@odn.zgora.pl
Agnieszka Znamirowska, Anna Walczak
53. “Metoda Wspólnej Sprawy” wg Kena Rigbiego jako sposób rozwiązywania konfliktów w sytuacji przemocy
rówieśniczej
A.Znamirowska
A.Znamirowska@odn.zgora.pl
Agnieszka Znamirowska, Anna Walczak
54. Neurodydaktyka w praktyce szkolnej T.Rubiś
T.Rubis@odn.zgora.pl
Katarzyna Rubiś*
55. Relacje w edukacji. Jak budować porozumienie? T.Rubiś
T.Rubis@odn.zgora.pl
Katarzyna Rubiś*
56. Standardy Ochrony Małoletnich M.Kaczmarczyk
M.Kaczmarczyk@odn.zgora.pl
dr Monika Kaczmarczyk
57. “Metoda Wspólnej Sprawy” wg Kena Rigbiego jako sposób rozwiązywania konfliktów w sytuacji przemocy rówieśniczej A.Znamirowska
A.Znamirowska@odn.zgora.pl
Agnieszka Znamirowska, Anna Walczak
58. Wykorzystanie drukarek 3D w szkole H.Adaszyńska
H.Adaszyńska@odn.zgora.pl
Radosław Sobieraj*
59. Praca z uczniem ze spectrum autyzmu i z Zespołem Aspergera R.Korzeniowska
R.Korzeniowska@odn.zgora.pl
dr Katarzyna Stein-Szała*
60. Komunikacja alternatywna i wspomagająca – nauka języka migowego K.Kochan
K.Kochan@odn.zgora.pl
dr Katarzyna Kochan
61. Dziecko w sieci – uzależnienia cyfrowe uczniów H.Adaszyńska
H.Adaszyńska@odn.zgora.pl
Julia Szopa*
62. Wykorzystanie drukarek 3D w szkole H.Adaszyńska
H.Adaszyńska@odn.zgora.pl
Radosław Sobieraj*
63. Od dobrostanu nauczycieli po dobrostan uczniów. Dyrektorski wzmacniacz liderski K.Kochan
K.Kochan@odn.zgora.pl
Ewa Radanowicz*
64. Indywidualizacja zaleceń/wskazań zawartych w orzeczeniach/opiniach R.Korzeniowska
R.Korzeniowska@odn.zgora.pl
dr Regina Korzeniowska
65. Opracowywanie WOPFU i IPET dla ucznia posiadajacego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego R.Korzeniowska
R.Korzeniowska@odn.zgora.pl
dr Regina Korzeniowska
66. Zasady oceniania – ocena opisowa dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną R.Korzeniowska
R.Korzeniowska@odn.zgora.pl
dr Regina Korzeniowska

*realizatorzy zewnętrzni, nie będący pracownikami Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli

Skip to content