Formy doskonalenia realizowane w szkole/placówce
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze, wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, zmienia formułę oferty form doskonalenia, realizowanych w szkole/placówce, będącą odpowiedzią na zdiagnozowane potrzeby środowiska oświatowego. Zajęcia mogą odbywać się stacjonarnie, zdalnie lub hybrydowo, na wniosek dyrektora szkoły/placówki.
Są one jednym z kluczowych elementów wspierania rozwoju zawodowego nauczycieli oraz doskonalenia procesu dydaktycznego, co ma wymierny wpływ na jakość pracy szkoły.
Ośrodek proponuje realizację form doskonalenia w szkole/placówce według tematów zamieszczonych poniżej. Program zajęć oraz liczba godzin zostaną indywidualnie dostosowane do potrzeb szkoły/placówki, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości świadczonej usługi edukacyjnej. Jeśli tematyka oferty w tym zakresie nie spełnia Państwa potrzeb, jesteśmy otwarci na zamówienie tematu wynikającego z potrzeb szkoły/placówki. Dołożymy wszelkich starań, by szkolenie spełniało Państwa oczekiwania.
Zajęcia realizowane są przez wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną Ośrodka (nauczycieli konsultantów i nauczycieli doradców metodycznych) oraz doświadczonych realizatorów zewnętrznych.
ZASADY ORGANIZACYJNE:
- przesłanie wypełnionego formularza wniosku o przeprowadzenie formy doskonalenia w szkole/placówce [link do pliku pdf]:
- pocztą tradycyjną pod adres: Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, ul. Chopina 15 A, 65-031 Zielona Góra;
- lub skanu formularza mailem pod adres zamawiam_oferta@odn.zgora.pl
- nawiązanie kontaktu celem ustalenia terminu, warunków realizacji formy doskonalenia oraz uzyskania dodatkowych informacji dotyczących potrzeb i możliwości szkoleniowych.
- całkowity koszt szkoleń realizowanych w szkole/placówce przez pracowników pedagogicznych Ośrodka wynosi:
Liczba godzin | Liczba uczestników | Cena |
3 godz. | do 30 uczestników włącznie
od 31 uczestników |
825,00
925,00 |
4 godz. | do 30 uczestników włącznie
od 31 uczestników |
1100,00
1200,00 |
5 godz. | do 30 uczestników włącznie
od 31 uczestników |
1375,00
1475,00 |
- całkowity koszt form doskonalenia realizowanych w szkole/placówce przez realizatorów niebędących pracownikami Ośrodka jest każdorazowo ustalany przez kierownika formy z dyrektorem szkoły/placówki.
- dokumenty wymagane do realizacji form doskonalenia na terenie szkoły/placówki:
- lista obecności uczestników szkolenia [link do pliku doc];
- dane osobowe uczestników zajęć niezbędne do wystawienia zaświadczenia [link do pliku pdf].
TEMATYKA FORM DOSKONALENIA REALIZOWANYCH W SZKOLE/PLACÓWCE:
Lp. | Temat | Kierownik/mail | Realizator |
1. | Z muzyką na poważnie, na wesoło i ludowo | D.Mroczyk D.Mroczyk@odn.zgora.pl |
Barbara Kubiak* |
2. | Wychowanie bez nagród i kar – pozytywna dyscyplina w grupie i klasie | D.Mroczyk D.Mroczyk@odn.zgora.pl |
Danuta Mroczyk |
3. | Konstruktywna konfrontacja – jako metoda radzenia sobie z trudnymi zachowaniami | D.Mroczyk D.Mroczyk@odn.zgora.pl |
Danuta Mroczyk |
4. | Efektywna współpraca z rodzicami | D.Mroczyk D.Mroczyk@odn.zgora.pl |
Danuta Mroczyk |
5. | Metoda aktywnego słuchania muzyki według Batti Strauss | D.Mroczyk D.Mroczyk@odn.zgora.pl |
Barbara Kubiak* |
6. | Bezpieczeństwo uczniów w szkole – jak sprostać wymaganiom prawnym | B. Madej – Breitkopf B.Breitkopf@odn.zgora.pl |
dr Helena Ochonczenko* |
7. | Jak tworzyć i rozwijać Przedszkole/Szkołę Promującą Zdrowie? | B. Madej – Breitkopf B.Breitkopf@odn.zgora.pl |
Marta Rosolska* |
8. | Jak zdobyć Certyfikat Przedszkola/Szkoły Promującej Zdrowie? | B. Madej – Breitkopf B.Breitkopf@odn.zgora.pl |
Marta Rosolska* |
9. | Pierwsza pomoc niemowlętom i dzieciom do lat ośmiu | B. Madej – Breitkopf B.Breitkopf@odn.zgora.pl |
Bogusława Madej – Breitkopf |
10. | Ochrona dzieci/uczniów w świetle Ustawy Kamilka | B. Madej – Breitkopf B.Breitkopf@odn.zgora.pl |
dr Helena Ochonczenko* |
11. | Pierwsza pomoc – jak skutecznie ratować życie | B. Madej – Breitkopf B.Breitkopf@odn.zgora.pl |
Bogusława Madej – Breitkopf |
12. | Taki sam, a jednak inny – uczeń z przewlekłą chorobą w szkole/placówce | B. Madej – Breitkopf B.Breitkopf@odn.zgora.pl |
Bogusława Madej – Breitkopf |
13. | Spotkanie klasowe jako narzędzie w rozwiązywaniu problemów i budowaniu relacji między uczniami | A. Walczak A.Walczak@odn.zgora.pl |
Anna Walczak |
14. | Szkoła dostępna – zastosowanie zasad uniwersalnego projektowania (UDL) w edukacji | Katarzyna Kochan K.Kochan@odn.zgora.pl |
dr Katarzyna Kochan Maria Furtak |
15. | Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w szkole | L. Bugiera L.Bugiera@odn.zgora.pl |
Dagmara Kokoszka – Lassota* |
16. | Rozwiązywanie trudnych sytuacji w klasie z wykorzystaniem metody Kids Skills (15 kroków) | L. Bugiera L.Bugiera@odn.zgora.pl |
Dagmara Kokoszka – Lassota* |
17. | Jak wspierać uczniów, aby nie zakuwali, ale skutecznie uczyli się | L. Bugiera L.Bugiera@odn.zgora.pl |
Dagmara Kokoszka – Lassota* |
18. | Neuroróżnorodność u dzieci i młodzieży – jak pracować z dziećmi w spektrum ADHD/autyzmu | L. Bugiera L.Bugiera@odn.zgora.pl |
Dagmara Kokoszka – Lassota* |
19. | Kilka praktycznych sposobów na rozwijanie u uczniów kompetencji miękkich | L. Bugiera L.Bugiera@odn.zgora.pl |
Lidia Bugiera |
20. | Przygotowanie do realizacji projektu „Dialog obywatelski w szkole” | M. Furtak M.Furtak@odn.zgora.pl |
Maria Furtak |
21. | Przygotowanie do realizacji projektu „Szkolne reguły – nasze znaki drogowe” | M. Furtak M.Furtak@odn.zgora.pl |
Maria Furtak dr Katarzyna Kochan |
22. | Ocenianie w zmianie czyli jak realizować proces odchodzenia od ocen cyfrowych | M. Furtak M.Furtak@odn.zgora.pl |
dr Katarzyna Grabias – Banaszewska* |
23. | Techniki pisania kreatywnego jako narzędzie wspierające proces metodyczny | M. Furtak M.Furtak@odn.zgora.pl |
dr Katarzyna Grabias – Banaszewska* |
24. | Jak oceniać OK. czyli zgodnie z aktualnym prawem oświatowym i potrzebami uczniów? | M. Furtak M.Furtak@odn.zgora.pl |
Maria Furtak dr Katarzyna Kochan |
25. | Informacja zwrotna zamiast oceny cyfrowej – dlaczego, kiedy, jak? | M. Furtak M.Furtak@odn.zgora.pl |
Maria Furtak |
26. | Dołącz do eTwinning | M.Mojsiejonek M.Mojsiejonek@odn.zgora.pl |
Monika Mojsiejonek |
27. | Załóż projekt eTwinning | M.Mojsiejonek M.Mojsiejonek@odn.zgora.pl |
Monika Mojsiejonek |
28. | Narzędzia informatyczne z eTwinning | M.Mojsiejonek M.Mojsiejonek@odn.zgora.pl |
Monika Mojsiejonek |
29. | Koncepcja doradztwa zawodowego jako procesu edukacyjnego – koncepcja i założenia programowe | G.Uhman G.Uhman@odn.zgora.pl |
Grażyna Uhman |
30. | Indywidualne wsparcie nauczyciela rozpoczynającego pracę jako nauczyciel zawodu | G.Uhman G.Uhman@odn.zgora.pl |
Grażyna Uhman |
31. | Metoda interdyscyplinarnych projektów sposobem na realizację podstawy programowej i rozwój ucznia | G.Uhman G.Uhman@odn.zgora.pl |
Grażyna Uhman |
32. | Nauczymy uczniów uczenia się: część pierwsza – jak zapamiętywać | G.Uhman G.Uhman@odn.zgora.pl |
Grażyna Uhman |
33. | Nauczymy uczniów uczenia się: część druga – planowanie uczenia się | G.Uhman G.Uhman@odn.zgora.pl |
Grażyna Uhman |
34. | Nauczymy uczniów uczenia się: część trzecia – uczenie się problemowe i doskonalenie umiejętności | G.Uhman G.Uhman@odn.zgora.pl |
Grażyna Uhman |
35. | Elementy samoobrony dla bezpiecznej codzienności nauczycieli | M. Korcz M.Korcz@odn.zgora.pl |
Aldona Twaróg* |
36. | Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów | A. Znamirowska A.Znamirowska@odn.zgora.pl |
Agnieszka Znamirowska |
37. | Znaczenie kompetencji emocjonalno – społecznych w budowaniu zespołu klasowego | A. Znamirowska A.Znamirowska@odn.zgora.pl |
Agnieszka Znamirowska |
38. | Efektywna komunikacja – kluczowy element współpracy | A. Znamirowska A.Znamirowska@odn.zgora.pl |
Agnieszka Znamirowska |
39. | Nie jestem terapeutą, czyli rola nauczyciela a zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Jak sprostać dzisiejszym oczekiwaniom? |
R.Kołkowska R.Kołkowska@odn.zgora.pl |
Patryk Podraza* |
40. | Jak rozmawiać, a nie tylko mówić – magiczne słowa nauczyciela kluczem do budowania właściwych relacji interpersonalnych |
R.Kołkowska R.Kołkowska@odn.zgora.pl |
Patryk Podraza* |
41. | Jak zmotywować “opornego” rodzica do współpracy na rzecz swojego dziecka? | R.Kołkowska R.Kołkowska@odn.zgora.pl |
Patryk Podraza* |
42. | Temperament jako czynnik determinujący zachowania ucznia, rodzica i nauczyciela | R.Kołkowska R.Kołkowska@odn.zgora.pl |
Patryk Podraza* |
43. | Jak wzmacniać uczniów zaniżoną samooceną? | H.Grytczuk H.Grytczuk@odn.zgora.pl |
Eliza Masny* |
44. | Ocenianie wspierające uczenie się dla początkujących | H.Grytczuk H.Grytczuk@odn.zgora.pl |
Aleksander Pawlicki* |
45. | Ocenianie wspierające uczenie się dla zaawansowanych | H.Grytczuk H.Grytczuk@odn.zgora.pl |
Aleksander Pawlicki* |
46. | Pierwsza pomoc emocjonalna dla dzieci/młodzieży | H.Grytczuk H.Grytczuk@odn.zgora.pl |
dr Aneta Rudzińska-Rogoża* |
47. | Wybrane metody obniżania stresu szkolnego u dzieci i młodzieży | H.Grytczuk H.Grytczuk@odn.zgora.pl |
dr Aneta Rudzińska-Rogoża* |
48. | Edukacja patriotyczna i obywatelska (EPO) | H.Grytczuk H.Grytczuk@odn.zgora.pl |
Aleksander Pawlicki* |
49. | Lekcja – pierwsze 10 minut | H.Grytczuk H.Grytczuk@odn.zgora.pl |
Aleksander Pawlicki* |
50. | Lekcja – środkowe 25 minut | H.Grytczuk H.Grytczuk@odn.zgora.pl |
Aleksander Pawlicki* |
51. | Lekcja – ostatnie 10 minut | H.Grytczuk H.Grytczuk@odn.zgora.pl |
Aleksander Pawlicki* |
52. | Razem możemy więcej – mocne strony siłą budowania efektywnego zespołu | A.Znamirowska A.Znamirowska@odn.zgora.pl |
Agnieszka Znamirowska, Anna Walczak |
53. | “Metoda Wspólnej Sprawy” wg Kena Rigbiego jako sposób rozwiązywania konfliktów w sytuacji przemocy rówieśniczej |
A.Znamirowska A.Znamirowska@odn.zgora.pl |
Agnieszka Znamirowska, Anna Walczak |
54. | Neurodydaktyka w praktyce szkolnej | T.Rubiś T.Rubis@odn.zgora.pl |
Katarzyna Rubiś* |
55. | Relacje w edukacji. Jak budować porozumienie? | T.Rubiś T.Rubis@odn.zgora.pl |
Katarzyna Rubiś* |
56. | Standardy Ochrony Małoletnich | M.Kaczmarczyk M.Kaczmarczyk@odn.zgora.pl |
dr Monika Kaczmarczyk |
57. | “Metoda Wspólnej Sprawy” wg Kena Rigbiego jako sposób rozwiązywania konfliktów w sytuacji przemocy rówieśniczej | A.Znamirowska A.Znamirowska@odn.zgora.pl |
Agnieszka Znamirowska, Anna Walczak |
58. | Wykorzystanie drukarek 3D w szkole | H.Adaszyńska H.Adaszyńska@odn.zgora.pl |
Radosław Sobieraj* |
59. | Praca z dzieckiem/uczniem ze spektrum autyzmu i z Zespołem Aspergera | R.Korzeniowska R.Korzeniowska@odn.zgora.pl |
dr Katarzyna Stein-Szała* |
60. | Komunikacja alternatywna i wspomagająca – nauka języka migowego | K.Kochan K.Kochan@odn.zgora.pl |
dr Katarzyna Kochan |
61. | Dziecko w sieci – uzależnienia cyfrowe uczniów | H.Adaszyńska H.Adaszyńska@odn.zgora.pl |
Julia Szopa* |
62. | Wykorzystanie drukarek 3D w szkole | H.Adaszyńska H.Adaszyńska@odn.zgora.pl |
Radosław Sobieraj* |
63. | Od dobrostanu nauczycieli po dobrostan uczniów. Dyrektorski wzmacniacz liderski | K.Kochan K.Kochan@odn.zgora.pl |
Ewa Radanowicz* |
64. | Indywidualizacja zaleceń/wskazań zawartych w orzeczeniach/opiniach | R.Korzeniowska R.Korzeniowska@odn.zgora.pl |
dr Regina Korzeniowska |
65. | Opracowywanie WOPFU i IPET dla dziecka/ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego |
R.Korzeniowska R.Korzeniowska@odn.zgora.pl |
dr Regina Korzeniowska |
66. | Zasady oceniania – ocena opisowa dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną | R.Korzeniowska R.Korzeniowska@odn.zgora.pl |
dr Regina Korzeniowska |
*realizatorzy zewnętrzni, nie będący pracownikami Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli