1 |
Krytyczne myślenie – kompetencja XXI wieku |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Tomasz Rubiś – nauczyciel konsultant |
|
Liczba godzin: 8 |
2 |
Motywujące uczenie – od celów lekcji do informacji zwrotnej |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Maria Furtak – nauczyciel konsultant, edukator, trener w projektach MEN |
|
Liczba godzin: 4 |
3 |
Edukacja klasyczna a współczesna szkoła. Co starzy mistrzowie nam podpowiadają? |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Lech Sałaciński – dr nauk humanistycznych, specjalność pedagogika, nauczyciel konsultant ODN |
|
Liczba godzin: 3 |
4 |
Neurodydaktyka w praktyce szkolnej. O tym, jak pobudzać naturalne procesy uczenia się |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Katarzyna Rubiś – certyfikowana trenerka technik skutecznego uczenia się, uczestniczka projektu Edukatorium dr Marzeny Żylińskiej „Nurty edukacji alternatywnej w świetle badań nad mózgiem” |
|
Liczba godzin: 5 |
5 |
Jak wspierać uczniów, aby nie zakuwali, ale skutecznie uczyli się? |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Dagmara Kokoszka-Lassota – certyfikowany i autoryzowany trener technik pamięciowych, koncentracji uwagi i szybkiego czytania, dyplomowana specjalistka ds. neuropsychologii |
|
Liczba godzin: 4 |
6 |
Wykorzystanie drukarek 3D w szkole |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Radosław Sobieraj – nauczyciel dyplomowany informatyki w ZSEkonomicznych w Żarach; wieloletnie doświadczenie w przygotowaniu uczniów do matury i egzaminów zawodowych z informatyki. |
|
Liczba godzin: 4 |
7 |
Tablet w praktyce – rozwijanie umiejętności praktycznego wykorzystywania sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości” |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Monika Mojsiejonek – nauczyciel konsultant |
|
Liczba godzin: 4 |
8 |
Praktyczne działania edukacyjne z Photonem – robotem do zadań specjalnych |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Agnieszka Ogiegło – nauczycielka dyplomowana matematyki i wicedyrektor w Szkole Podstawowej nr 7 w Kłodzku. Członkini grupy Superbelfrzy RP. Pasjonatka eTwinning, edukacji globalnej oraz nowoczesnych technologii w nauczaniu z programowaniem włącznie |
|
Liczba godzin: 4 |
9 |
Długopisy 3D – kreatywne zajęcia na różnych poziomach edukacyjnych |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Agnieszka Ogiegło – nauczycielka dyplomowana matematyki i wicedyrektor w Szkole Podstawowej nr 7 w Kłodzku. Członkini grupy Superbelfrzy RP. Pasjonatka eTwinning, edukacji globalnej oraz nowoczesnych technologii w nauczaniu z programowaniem włącznie |
|
Liczba godzin: 4 |
10 |
“Metoda Wspólnej Sprawy” wg Kena Rigbiego jako sposób rozwiązywania konfliktów w sytuacji przemocy rówieśniczej |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Agnieszka Znamirowska – nauczyciel konsultant, Anna Walczak – nauczyciel doradca metodyczny |
|
Liczba godzin: 10 |
11 |
Neurodydaktyka w praktyce przedszkolnej. O tym, jak tworzyć środowisko wspierające indywidualny potencjał dziecka |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Katarzyna Rubiś – certyfikowana trenerka technik skutecznego uczenia się, uczestniczka projektu Edukatorium dr Marzeny Żylińskiej Nurty edukacji alternatywnej w świetle badań nad mózgiem |
|
Liczba godzin: 5 |
12 |
Lekcja – pierwsze 10 minut |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Pawlicki – wykładowca dydaktyki i wychowania w Szkole Edukacji Uniwersytetu Warszawskiego i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności |
|
Liczba godzin: 8 |
13 |
Lekcja – środkowe 25 minut |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Aleksander Pawlicki – wykładowca dydaktyki i wychowania w Szkole Edukacji Uniwersytetu Warszawskiego i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności |
|
Liczba godzin: 8 |
14 |
Lekcja – ostatnie 10 minut |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Aleksander Pawlicki – wykładowca dydaktyki i wychowania w Szkole Edukacji Uniwersytetu Warszawskiego i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności |
|
Liczba godzin: 8 |
15 |
Szkoła bez zadań domowych – alternatywy metodyczne |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Doradcy metodyczni: K. Czekatowska, A.Gawron – języki obce (j.niemiecki, j.angielski), M. Korcz – wych. fizyczne, K. Lasik – przedmioty artystyczne, A. Ławiński – geografia, M. Morawska-Borysewicz – j. polski, E. Stryczyńska – matematyka, A. Walczak – pedagog szkolny, A. Ruszkowska – psycholog, I. Tarnawa-Januszek – przyroda i biologia, E. Terajewicz – informatyka, A. Twarowska, K. Walków – edukacja wczesnoszkolna, R. Walenciak – fizyka |
|
Liczba godzin: |
16 |
Efektywne wykorzystanie technologii cyfrowych w pracy z uczniem |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Tomasz Rubiś – nauczyciel konsultant |
|
Liczba godzin: 8 |
17 |
Ocenianie wspierające uczenie się dla początkujących |
|
Realizator/realizatorzy zajęć: Aleksander Pawlicki – wykładowca dydaktyki i wychowania w Szkole Edukacji Uniwersytetu Warszawskiego i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności |
|
Liczba godzin: 9 |