Jak czytać, aby zrozumieć? Strategie krytycznego czytania na lekcjach języka polskiego
|
numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/144 |
Rodzaj formy: |
warsztaty |
Oferta przeznaczona dla: |
- nauczycieli języka polskiego
|
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: |
zostanie podany po zebraniu grupy – forma zdalna |
Liczba godzin zajęć: |
10 |
Odpłatność uczestnika: |
382 zł |
Kierownik formy doskonalenia: |
Renata Kołkowska, R.Kolkowska@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 52 |
Realizator/realizatorzy zajęć: |
dr Kinga Białek – polonistka i hebraistka, pracuje w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego, współpracuje z Instytutem Badań Edukacyjnych i Centralną Komisją Egzaminacyjną, uczestniczyła w pracach różnych zespołów badawczych, zajmujących się badaniami międzynarodowymi (PISA i PIRLS) oraz krajowymi (m.in. Diagnoza kompetencji trzecioklasistów, Szkoła Samodzielnego Myślenia) |
Cele formy doskonalenia: |
Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania i realizowania procesów edukacyjnych w taki sposób, aby uczniowie chcieli i potrafili się uczyć. |
Zakres tematyczny: |
- Teksty kultury na lekcjach języka polskiego – niespodziewana interpretacja.
- Praca z krótkim tekstem literackim.
- Strategie pogłębiania interpretacji.
- Pisanie wspierające rozumienie.
|