Szkoła dla rodziców i wychowawców, cz. I – Jak mówić, żeby dzieci słuchały, jak słuchać, żeby dzieci mówiły?

numer formy doskonalenia: 2018/2019/1/187
Rodzaj formy: szkolenie
Oferta przeznaczona dla:
  • psychologów, pedagogów
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy
Liczba godzin zajęć: 40
Odpłatność uczestnika: 563 zł
Kierownik formy doskonalenia: Jolanta Radczyc, J.Radczyc@odn.zgora.pl
Realizator/realizatorzy zajęć: Jolanta Radczyc, Lucyna Miś-Ciągło
Zakres tematyczny:
  1. Sesja I Wprowadzająca. Poznajemy się. Co jest dla nas ważne w wychowaniu dzieci? W jaki sposób ochronić nasze dzieci przed zagrożeniami?
  2. Sesja II Granice w wychowaniu. Jak wyrażać oczekiwania i stawiać ograniczenia, aby były przez dziecko respektowane? Umiejętność stawiania jasnych granic i wymagań.
  3. Sesja III Uczucia, czym są, jak sobie z nimi radzimy? Rozumienie świata uczuć własnych oraz dziecka.
  4. Sesja IV Jak pomóc dzieciom, by umiały radzić sobie z uczuciami? Nauka umiejętności rozmawiania o uczuciach.
  5. Sesja V Zachęcanie dzieci do współpracy.
  6. Sesja VI Poszukiwanie lepszych niż kara sposobów uczenia dziecka samodyscypliny.
  7. Sesja VII Rozwiązywanie problemów i konfliktów. Poznawanie metod wspólnego z dziećmi rozwiązywania konfliktów.
  8. Sesja VIII Zachęcanie dzieci do samodzielności – wspieranie samodzielności dzieci.
  9. Sesja IX Wpisywanie dziecka w role i uwalnianie od grania ról, (czyli o etykietach i szufladkowaniu dzieci).
  10. Sesja X Pomocna pochwała i zachęta. Wzmacnianie poczucia własnej wartości przez pochwałę opisową.
Uwagi: Kurs daje prawo prowadzenia w grupach rodziców warsztatu: Jak mówić, żeby dzieci słuchały, jak słuchać, żeby dzieci mówiły?

Formularz zgłoszenia na kurs




Dane uczestnika
Nazwisko:*
Imię/Imiona:*
Telefon*
Email*
Data urodzenia:*
Miejsce urodzenia:*
Stanowisko/funkcja:*

Jeśli inne, to jakie:

Nauczany przedmiot:*
Dane szkoły/placówki/JST
Pełna Nazwa:*
Adres:*  


* Pola oznaczone gwiazdką muszą być wypełnione.