Warsztaty pisarskie jako forma pracy z uczniami sprzyjająca indywidualizacji
|
numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/264 |
Rodzaj formy: |
warsztaty |
Oferta przeznaczona dla: |
- nauczycieli języka polskiego
|
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: |
zostanie podany po zebraniu grupy |
Liczba godzin zajęć: |
12 |
Odpłatność uczestnika: |
450 zł |
Kierownik formy doskonalenia: |
Renata Kołkowska, R.Kolkowska@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 52 |
Realizator/realizatorzy zajęć: |
Magdalena Swat-Pawlicka – dyrektorka programowa Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego, trenerka z zakresu metodyki nauczania, pracowała w polskim zespole badań PISA |
Cele formy doskonalenia: |
Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania i realizowania procesów edukacyjnych w taki sposób, aby uczniowie chcieli i potrafili się uczyć. |
Zakres tematyczny: |
- Wprowadzenie do teorii i praktyki rozwijania umiejętności wypowiedzi narracyjnej u uczniów w szkole podstawowej.
- Tworzenie autonarracji – uczestnik/uczestniczka jako twórca.
- Podsumowanie założeń warsztatów pisarskich w odniesieniu do doświadczeń zdobytych przez uczestników.
- Teoria modelu nauczania pisania w formie warsztatowej – odniesienia do pedagogiki twórczości oraz pedagogiki Freinetowskiej.
- Wprowadzenie zasad warsztatowego modelu lekcji oraz minilekcji.
- Planowanie struktury nauczania z wykorzystaniem poznanej metody w kontekście indywidualizacji pracy z uczniami.
|