Debaty z klimatem, czyli jak rozmawiać z uczniami na trudne tematy związane problemami współczesnego świata

numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/227
Rodzaj formy: szkolenie
Oferta przeznaczona dla:
  • wychowawców świetlic
  • wychowawców klas
  • nauczycieli geografii
  • nauczycieli etyki / filozofii
  • nauczycieli historii i wos
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy – forma hybrydowa
Liczba godzin zajęć: 6
Odpłatność uczestnika: forma bezpłatna
Kierownik formy doskonalenia: Aleksander Ławiński, A.Lawinski@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 29
Realizator/realizatorzy zajęć: Aleksander Ławiński – nauczyciel doradca metodyczny
Cele formy doskonalenia: Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie kształtowania postaw uczniów umożliwiających im swobodne i bezpieczne działanie w różnych obszarach życia.
Zakres tematyczny:
  1. Metodyka i zasady prowadzenia szkolnych dyskusji i debat.
  2. Przykłady zrealizowanych projektów i programów debat szkolnych.
  3. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metod dyskusji i debaty.
  4. Symulacje dyskusji i debat na tematy związane np. z Politykami Zielonego Ładu UE w tym polityką wobec zmian klimatu oraz Paktem migracyjnym UE.
    Uwagi: Forma hybrydowa: 1 spotkanie zdalnie, 1 stacjonarnie.
     
    Skip to content