Diagnoza relacji uczniów w klasie za pomocą technik socjometrycznych

numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/223
Rodzaj formy: szkolenie
Oferta przeznaczona dla:
  • wychowawców klas
  • wszystkich zainteresowanych
  • psychologów i pedagogów
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy – forma zdalna
Liczba godzin zajęć: 4
Odpłatność uczestnika: 80 zł
Kierownik formy doskonalenia: Anna Walczak, A.Walczak@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 29
Realizator/realizatorzy zajęć: Anna Walczak nauczyciel konsultant
Cele formy doskonalenia: Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie kształtowania postaw uczniów umożliwiających im swobodne i bezpieczne działanie w różnych obszarach życia.
Zakres tematyczny:
  1. Dynamika i role w grupie klasowej.
  2. Warunki przeprowadzania badań socjometrycznych.
  3. Metody opracowywania wyników.
  4. Rodzaje technik socjometrycznych: technika Moreno, Plebiscyt życzliwości i niechęci, Zgadnij kto?, kwestionariusz Klasa wobec mnie, Ja wobec klasy, test psychologiczny Drzewo Pip Wilson.
  5. Szablon socjogramu.
  6. Zalety i wady technik socjometrycznych.
 
Skip to content