Samouszkodzenia u nastolatków

numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/220
Rodzaj formy: szkolenie
Oferta przeznaczona dla:
  • wychowawców klas
  • wszystkich zainteresowanych
  • psychologów i pedagogów
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy – forma zdalna
Liczba godzin zajęć: 6
Odpłatność uczestnika: forma bezpłatna
Kierownik formy doskonalenia: Anna Walczak, A.Walczak@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 29
Realizator/realizatorzy zajęć: Anna Walczak nauczyciel konsultant
Cele formy doskonalenia: Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie kształtowania postaw uczniów umożliwiających im swobodne i bezpieczne działanie w różnych obszarach życia.
Zakres tematyczny:
  1. Zadania rozwojowe i potrzeby psychiczne okresu adolescencji.
  2. Przebieg kryzysu adolescencyjnego i jego rozwiązania.
  3. Istota samouszkodzeń, przyczyny, formy i funkcje.
  4. Zachowania mogące świadczyć o obecności samouszkodzeń – checklista objawów.
  5. Przebieg rozmowy z uczniem – co robić a czego unikać?
  6. Jak poprowadzić rozmowę z rodzicem ucznia samookaleczającego się?
  7. Procedury reagowania w szkole w sytuacji wystąpienia samouszkodzeń.
  8. Skuteczne sposoby na sytuacje kryzysowe (ćwiczenia obniżające napięcie, regulujące emocje, relaksacyjne).
     
    Skip to content