Pomagamy dzieciom z Ukrainy. Narzędziownik nauczyciela i wychowawcy – część III
|
numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/114 |
Rodzaj formy: |
szkolenie |
Oferta przeznaczona dla: |
- wszystkich zainteresowanych
|
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: |
zostanie podany po zebraniu grupy |
Liczba godzin zajęć: |
120 |
Odpłatność uczestnika: |
forma bezpłatna |
Kierownik formy doskonalenia: |
Danuta Mroczyk, D.Mroczyk@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 66 |
Realizator/realizatorzy zajęć: |
nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, psychologowie i edukatorzy: Maria Furtak, dr Lech Sałaciński, dr Regina Korzeniowska, Danuta Mroczyk, Aleksander Ławiński, Elżbieta Terajewicz, Lidia Bugiera, Maja Korcz, dr Katarzyna Kochan, Joanna Głowacka, Agnieszka Nawrocka, Ewa Bembnowicz |
Cele formy doskonalenia: |
Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania oraz realizowania procesu edukacyjnego adekwatnego do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości uczniów. |
Zakres tematyczny: |
- Zajęcia integracyjne.
- Współpraca w zespole, budowanie zespołu.
- Narzędzia edukacji zdalnej, programy i aplikacje.
- Planowanie multikulturowych projektów edukacyjnych z wykorzystaniem generatorów grantowych.
- Tworzenie materiałów edukacyjnych z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.
- Zasoby edukacyjne w sieci rozwijające kreatywność uczniów.
- Pozytywna dyscyplina – część II.
- Mindfulness – trening uważności – część II.
- Jak oceniać OK uczniów zgodnie z aktualnym prawem oświatowym.
- Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze SPE.
- Elementy wielokulturowości w pracy zespołowej uczniów.
- Trening asertywności.
- Trening umiejętności interpersonalnych.
- Uczeń z zaburzeniami zachowania i emocji.
- Uczniowie z niepełnosprawnością ruchową.
- Redukcja stresu i nauka relaksacji.
- Badania i eksperymenty na cztery pory roku.
- Arteterapia w pracy z uczniami z doświadczeniem migracji i uchodźczym.
- Podsumowanie projektu, ewaluacja zajęć.
|