AAC (komunikacja alternatywna i wspomagająca) w pracy i terapii z uczniem/dzieckiem ze spektrum autyzmu

numer formy doskonalenia: 2023/2024/1/321
Rodzaj formy: warsztaty
Oferta przeznaczona dla:
  • wszystkich zainteresowanych
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy
Liczba godzin zajęć: 6
Odpłatność uczestnika: 110 zł
Kierownik formy doskonalenia: dr Regina Korzeniowska, R.Korzeniowska@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 25
Realizator/realizatorzy zajęć: dr Katarzyna Stein-Szała – doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, terapeuta AAC, neurologopeda, specjalista ds. ASD (spektrum zaburzeń autystycznych)
Cele formy doskonalenia: Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania oraz realizowania procesu edukacyjnego adekwatnego do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości uczniów.
Zakres tematyczny:
  1. Komunikacja alternatywna i wspomagająca – istota, rodzaje, znaczenie.
  2. Komunikacja osób z ASD.
  3. AAC we wspieraniu rozwoju mowy funkcjonalnej osób z ASD.
  4. Strategie uczenia osób z ASD przy wsparciu AAC.
  5. Pomoce do komunikacji z osobami z ASD – sposoby tworzenia i wprowadzania.
Skip to content