Dziecko z FAS (Płodowy Zespół Alkoholowy) w przedszkolu i szkole – praktyczne wskazówki

numer formy doskonalenia: 2023/2024/1/270
Rodzaj formy: warsztaty
Oferta przeznaczona dla:
  • wszystkich zainteresowanych
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy
Liczba godzin zajęć: 4
Odpłatność uczestnika: 110 zł
Kierownik formy doskonalenia: dr Katarzyna Kochan, K.Kochan@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 31
Realizator/realizatorzy zajęć: Aneta Nawrot – pedagog specjalny, neurodydaktyk, terapeuta zajęciowy, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spectrum ASD, terapeuta AAC, trener TUS, diagnosta FAS; Marzena Ganczar – oligofrenopedagog, surdopedagog, neurodydaktyk, terapeuta zajęciowy, terapeuta behawioralny, provider treningu słuchowego Neuroflow, terapeuta AAC, trener TUS, diagnosta FAS
Cele formy doskonalenia: Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania oraz realizowania procesu edukacyjnego adekwatnego do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości uczniów.
Zakres tematyczny:
  1. Etiologia FAS.
  2. Zaburzenia funkcjonowania dziecka z FAS na różnych etapach rozwoju.
  3. Dziecko z FAS w przedszkolu i szkole: zaburzenia funkcji poznawczych, trudności emocjonalne dziecka z FAS w sytuacjach społecznych, zaburzenia rozwoju fizycznego.
  4. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem FAS w placówce: sposoby nauczania, strategie i interwencje behawioralne w grupie; wsparcie otoczenia.
  5. Wsparcie nauczycieli dzieci z FAS.
Skip to content