Rola nauczyciela wspomagającego ucznia w spectrum ASD w przedszkolu/szkole

numer formy doskonalenia: 2023/2024/1/269
Rodzaj formy: warsztaty
Oferta przeznaczona dla:
  • wszystkich zainteresowanych
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy
Liczba godzin zajęć: 4
Odpłatność uczestnika: 110 zł
Kierownik formy doskonalenia: dr Katarzyna Kochan, K.Kochan@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 31
Realizator/realizatorzy zajęć: Aneta Nawrot – pedagog specjalny, neurodydaktyk, terapeuta zajęciowy, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spectrum ASD, terapeuta AAC, trener TUS, diagnosta FAS; Marzena Ganczar – oligofrenopedagog, surdopedagog, neurodydaktyk, terapeuta zajęciowy, terapeuta behawioralny, provider treningu słuchowego Neuroflow, terapeuta AAC, trener TUS, diagnosta FAS
Cele formy doskonalenia: Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania oraz realizowania procesu edukacyjnego adekwatnego do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości uczniów.
Zakres tematyczny:
  1. Nauczyciel wspomagający – podstawy prawne: zasady zatrudniania, rola i zadania, dokumentacja.
  2. Praktyczne wskazówki do pracy z dzieckiem w spectrum ASD w przedszkolu/szkole dla nauczyciela wspomagającego: organizacja zajęć, dobór metod i form nauczania, wsparcie w rozwoju interakcji społecznych.
  3. Główne problemy w pracy nauczyciela wspomagającego oraz przykładowe rozwiązania.
Skip to content