Rola nauczyciela wspomagającego ucznia w spectrum ASD w przedszkolu/szkole
|
numer formy doskonalenia: 2023/2024/1/269 |
Rodzaj formy: |
warsztaty |
Oferta przeznaczona dla: |
- wszystkich zainteresowanych
|
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: |
zostanie podany po zebraniu grupy |
Liczba godzin zajęć: |
4 |
Odpłatność uczestnika: |
110 zł |
Kierownik formy doskonalenia: |
dr Katarzyna Kochan, K.Kochan@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 31 |
Realizator/realizatorzy zajęć: |
Aneta Nawrot – pedagog specjalny, neurodydaktyk, terapeuta zajęciowy, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spectrum ASD, terapeuta AAC, trener TUS, diagnosta FAS; Marzena Ganczar – oligofrenopedagog, surdopedagog, neurodydaktyk, terapeuta zajęciowy, terapeuta behawioralny, provider treningu słuchowego Neuroflow, terapeuta AAC, trener TUS, diagnosta FAS |
Cele formy doskonalenia: |
Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania oraz realizowania procesu edukacyjnego adekwatnego do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości uczniów. |
Zakres tematyczny: |
- Nauczyciel wspomagający – podstawy prawne: zasady zatrudniania, rola i zadania, dokumentacja.
- Praktyczne wskazówki do pracy z dzieckiem w spectrum ASD w przedszkolu/szkole dla nauczyciela wspomagającego: organizacja zajęć, dobór metod i form nauczania, wsparcie w rozwoju interakcji społecznych.
- Główne problemy w pracy nauczyciela wspomagającego oraz przykładowe rozwiązania.
|