Terapia ręki w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

numer formy doskonalenia: 2023/2024/1/268
Rodzaj formy: warsztaty
Oferta przeznaczona dla:
  • nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
  • pedagogów szkolnych
  • nauczycieli edukacji przedszkolnej
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy
Liczba godzin zajęć: 6
Odpłatność uczestnika: 90 zł
Kierownik formy doskonalenia: dr Katarzyna Kochan, K.Kochan@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 31
Realizator/realizatorzy zajęć: Aleksandra Piechowska – neurologopeda kliniczny, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, terapeuta apraksji i zaburzeń mowy w ujęciu sensorycznym, specjalista ortodoncji funkcjonalnej, Anna Orzech-Chabasińska – neurologopeda kliniczny, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, terapeuta apraksji i zaburzeń mowy w ujęciu sensorycznym, specjalista ortodoncji funkcjonalnej
Cele formy doskonalenia: Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania oraz realizowania procesu edukacyjnego adekwatnego do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości uczniów.
Zakres tematyczny:
  1. Etapy prawidłowego rozwoju motoryki dużej i małej oraz ich zaburzenia, etapy kształtowania prawidłowego chwytu, wpływ napięcia mięśniowego na rozwój motoryczny dziecka.
  2. Wpływ zintegrowanych układów zmysłowych na planowanie motoryczne, czynniki wspierające prawidłową pracę ręki podczas pisania.
  3. Poprawa stabilizacji centralnej, usprawnianie koordynacji obustronnej ciała i przekraczanie linii środka, stymulacja proprioceptywno-dotykowa, elementy masażu sensorycznego dłoni i rąk.
  4. Pomoce dydaktyczne w terapii ręki, metody, ćwiczenia, zabawy i techniki wykorzystywane w terapii reki, praktyczne strategie terapeutyczne.
Skip to content