Jak wspierać efektywność nauczania i uczenia się zgodnie z zasadami neurodydaktyki?
|
numer formy doskonalenia: 2023/2024/1/207 |
Rodzaj formy: |
warsztaty |
Oferta przeznaczona dla: |
- wszystkich zainteresowanych
|
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: |
zostanie podany po zebraniu grupy |
Liczba godzin zajęć: |
5 |
Odpłatność uczestnika: |
110 zł |
Kierownik formy doskonalenia: |
Tomasz Rubiś, T.Rubis@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 55 |
Realizator/realizatorzy zajęć: |
Katarzyna Rubiś – nauczycielka, certyfikowana trenerka technik skutecznego uczenia się, uczestniczka projektu Edukatorium, dr Marzeny Żylińskiej – Nurty edukacji alternatywnej w świetle badań nad mózgiem |
Cele formy doskonalenia: |
Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania i realizowania procesów edukacyjnych w taki sposób, aby uczniowie chcieli i potrafili się uczyć. |
Zakres tematyczny: |
- Mechanizmy pracy mózgu i czynniki mające wpływ na proces uczenia się w odniesieniu do rzeczywistości szkolnej.
- Jak podnieść efektywność nauczania – metody wspierające naturalne procesy zapamiętywania.
- Zadania reproduktywne i problemowe – analiza ich przydatności w procesie uczenia się oraz tworzenie zadań sprzyjających efektywnemu zapamiętywaniu informacji.
- Czym jest głębokie przetwarzanie informacji i jakie metody stosować, aby je pobudzić.
|