Jak wspierać efektywność nauczania i uczenia się zgodnie z zasadami neurodydaktyki?

numer formy doskonalenia: 2023/2024/1/207
Rodzaj formy: warsztaty
Oferta przeznaczona dla:
  • wszystkich zainteresowanych
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy
Liczba godzin zajęć: 5
Odpłatność uczestnika: 110 zł
Kierownik formy doskonalenia: Tomasz Rubiś, T.Rubis@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 55
Realizator/realizatorzy zajęć: Katarzyna Rubiś – nauczycielka, certyfikowana trenerka technik skutecznego uczenia się, uczestniczka projektu Edukatorium, dr Marzeny Żylińskiej – Nurty edukacji alternatywnej w świetle badań nad mózgiem
Cele formy doskonalenia: Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania i realizowania procesów edukacyjnych w taki sposób, aby uczniowie chcieli i potrafili się uczyć.
Zakres tematyczny:
  1. Mechanizmy pracy mózgu i czynniki mające wpływ na proces uczenia się w odniesieniu do rzeczywistości szkolnej.
  2. Jak podnieść efektywność nauczania – metody wspierające naturalne procesy zapamiętywania.
  3. Zadania reproduktywne i problemowe – analiza ich przydatności w procesie uczenia się oraz tworzenie zadań sprzyjających efektywnemu zapamiętywaniu informacji.
  4. Czym jest głębokie przetwarzanie informacji i jakie metody stosować, aby je pobudzić.
Skip to content