Dziecko ze spectrum ASD (autyzm/Zespół Aspergera) w szkole – praktyczne wskazówki

numer formy doskonalenia: 2023/2024/1/109
Rodzaj formy: warsztaty
Oferta przeznaczona dla:
  • wszystkich zainteresowanych
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy
Liczba godzin zajęć: 4
Odpłatność uczestnika: 105 zł
Kierownik formy doskonalenia: dr Katarzyna Kochan, K.Kochan@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 31
Realizator/realizatorzy zajęć: Aneta Nawrot – pedagog specjalny, neurodydaktyk, terapeuta zajęciowy, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spectrum ASD, terapeuta AAC, trener TUS, diagnosta FAS; Marzena Ganczar – oligofrenopedagog, surdopedagog, neurodydaktyk, terapeuta zajęciowy, terapeuta behawioralny, provider treningu słuchowego Neuroflow, terapeuta AAC, trener TUS, diagnosta FAS
Cele formy doskonalenia: Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania oraz realizowania procesu edukacyjnego adekwatnego do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości uczniów.
Zakres tematyczny:
  1. ASD – wyzwania rozwojowe w zakresie interakcji społecznych, komunikacji, zachowania i zainteresowań a funkcjonowanie w placówce edukacyjnej oraz sposoby wsparcia uczniów w tym zakresie.
  2. Znaczenie teorii umysłu i centralnej koherencji w autyzmie.
  3. Praca z uczniem z ASD w szkole: organizacja pracy w klasie, sposoby nauczania, interwencje behawioralne w pracy nad zachowaniami trudnymi.
Skip to content