Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ze spectrum ASD w przedszkolu
|
numer formy doskonalenia: 2023/2024/1/107 |
Rodzaj formy: |
warsztaty |
Oferta przeznaczona dla: |
- wszystkich zainteresowanych
- nauczycieli edukacji przedszkolnej
|
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: |
zostanie podany po zebraniu grupy |
Liczba godzin zajęć: |
4 |
Odpłatność uczestnika: |
105 zł |
Kierownik formy doskonalenia: |
dr Katarzyna Kochan, K.Kochan@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 31 |
Realizator/realizatorzy zajęć: |
Aneta Nawrot – pedagog specjalny, neurodydaktyk, terapeuta zajęciowy, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spectrum ASD, terapeuta AAC, trener TUS, diagnosta FAS; Marzena Ganczar – oligofrenopedagog, surdopedagog, neurodydaktyk, terapeuta zajęciowy, terapeuta behawioralny, provider treningu słuchowego Neuroflow, terapeuta AAC, trener TUS, diagnosta FAS |
Cele formy doskonalenia: |
Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania oraz realizowania procesu edukacyjnego adekwatnego do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości uczniów. |
Zakres tematyczny: |
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ze spectrum ASD – założenia i podstawy prawne.
- Diagnoza i metody pracy z dziećmi z ASD – charakterystyka wybranych metod.
- Programy wczesnego wspomagania dziecka ze spectrum ASD – przykłady.
- Organizacja wczesnego wspomagania dziecka ze spectrum ASD na przykładzie Niepubliczne Przedszkole „MALI ODKRYWCY” w Nowej Soli.
- Wsparcie dziecka ze spectrum ASD w grupie przedszkolnej.
- Współpraca z rodzicami dzieci objętych programem wczesnego wspomagania rozwoju.
|
Uwagi: |
Na zajęcia należy zabrać ze sobą: kredki, mazaki, nożyczki, klej, parę rękawic kuchennych |