Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ze spectrum ASD w przedszkolu

numer formy doskonalenia: 2023/2024/1/107
Rodzaj formy: warsztaty
Oferta przeznaczona dla:
  • wszystkich zainteresowanych
  • nauczycieli edukacji przedszkolnej
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy
Liczba godzin zajęć: 4
Odpłatność uczestnika: 105 zł
Kierownik formy doskonalenia: dr Katarzyna Kochan, K.Kochan@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 31
Realizator/realizatorzy zajęć: Aneta Nawrot – pedagog specjalny, neurodydaktyk, terapeuta zajęciowy, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spectrum ASD, terapeuta AAC, trener TUS, diagnosta FAS; Marzena Ganczar – oligofrenopedagog, surdopedagog, neurodydaktyk, terapeuta zajęciowy, terapeuta behawioralny, provider treningu słuchowego Neuroflow, terapeuta AAC, trener TUS, diagnosta FAS
Cele formy doskonalenia: Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania oraz realizowania procesu edukacyjnego adekwatnego do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości uczniów.
Zakres tematyczny:
  1. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ze spectrum ASD – założenia i podstawy prawne.
  2. Diagnoza i metody pracy z dziećmi z ASD – charakterystyka wybranych metod.
  3. Programy wczesnego wspomagania dziecka ze spectrum ASD – przykłady.
  4. Organizacja wczesnego wspomagania dziecka ze spectrum ASD na przykładzie Niepubliczne Przedszkole „MALI ODKRYWCY” w Nowej Soli.
  5. Wsparcie dziecka ze spectrum ASD w grupie przedszkolnej.
  6. Współpraca z rodzicami dzieci objętych programem wczesnego wspomagania rozwoju.
Uwagi: Na zajęcia należy zabrać ze sobą: kredki, mazaki, nożyczki, klej, parę rękawic kuchennych
Skip to content