UWAGA!!!
Ponieważ istnieje niebezpieczeństwo, że maile w naszej korespondencji z Państwem trafią do “Wiadomości-śmieci (SPAM)”, bardzo prosimy zawsze sprawdzać ten folder i w razie wątpliwości kontaktować się z kierownikiem formy doskonalenia.

Kierunek 3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
1 O czym warto pamiętać planując realizację podstawy programowej EdB?
Kurs: 2024/2025/1/017 Nabór zakończono
Liczba godzin: 2   forma bezpłatna
2 Mapa marzeń – innowacyjna metoda pracy z uczniami i sposób na zadbanie o dobrostan własny
Kurs: 2024/2025/1/018 Nabór zakończono
Liczba godzin: 2   forma bezpłatna
3 Rówieśnicza interwencja kryzysowa
Kurs: 2024/2025/1/019 Nabór zakończono
Liczba godzin: 2   forma bezpłatna
4 Jak można wspierać ucznia z niepełnosprawnością w nowoczesnej szkole?
Kurs: 2024/2025/1/023 Nabór zakończono
Liczba godzin: 2   forma bezpłatna
5 Sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli wychowania przedszkolnego – jak pracować w grupie zróżnicowanej?
Kurs: 2024/2025/1/025 Nabór trwa
Liczba godzin: cykl spotkań   forma bezpłatna
6 Sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa – Jak zainspirować ucznia do uczenia się?
Kurs: 2024/2025/1/043 Nabór trwa
Liczba godzin: cykl spotkań   forma bezpłatna
7 Sieć współpracy i samokształcenia dla psychologów szkół i placówek oświatowych
Kurs: 2024/2025/1/044 Nabór zakończono
Liczba godzin: cykl spotkań   forma bezpłatna
8 Sieć współpracy i samokształcenia dla pedagogów szkolnych szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Kurs: 2024/2025/1/045 Nabór trwa
Liczba godzin: cykl spotkań   forma bezpłatna
9 Sieć współpracy i samokształcenia dla pedagogów specjalnych
Kurs: 2024/2025/1/056 Nabór trwa
Liczba godzin: cykl spotkań   forma bezpłatna
10 Relacje w edukacji. Jak budować porozumienie?
Kurs: 2024/2025/1/079 Nabór trwa
Liczba godzin: 4  
11 Młodzież z innej planety – zrozumieć funkcjonowanie nastolatka w przestrzeni szkolnej
Kurs: 2024/2025/1/085 Nabór trwa
Liczba godzin: 5  
12 Efektywna komunikacja – kluczowy element współpracy
Kurs: 2024/2025/1/087 Nabór zakończono
Liczba godzin: 4   forma bezpłatna
13 Znaczenie kompetencji emocjonalno-społecznych w budowaniu zespołu klasowego
Kurs: 2024/2025/1/088 Nabór zakończono
Liczba godzin: 4   forma bezpłatna
14 Tańce użytkowe, ludowe i integracyjne – kolor żółty
Kurs: 2024/2025/1/089 Nabór zakończono
Liczba godzin: 5  
15 Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów
Kurs: 2024/2025/1/090 Nabór zakończono
Liczba godzin: 4   forma bezpłatna
16 Edukacja włączająca – realizacja zadań wspierających rozwój ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Kurs: 2024/2025/1/098 Nabór zakończono
Liczba godzin: 4   forma bezpłatna
17 Organizacja zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością
Kurs: 2024/2025/1/099 Nabór zakończono
Liczba godzin: 4   forma bezpłatna
18 Środowiskowy model wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka z niepełnosprawnością i jego rodziny
Kurs: 2024/2025/1/100 Nabór zakończono
Liczba godzin: 4  
19 Diagnoza funkcjonalna dziecka/ucznia z niepełnosprawnością
Kurs: 2024/2025/1/101 Nabór zakończono
Liczba godzin: 4  
20 Przygoda czy trauma… Jak zorganizować bezpieczną wycieczkę i imprezę szkolną?
Kurs: 2024/2025/1/107 Nabór trwa
Liczba godzin: 6   forma bezpłatna
21 Taki sam, a jednak inny – uczeń z przewlekłą chorobą w szkole/placówce
Kurs: 2024/2025/1/108 Nabór trwa
Liczba godzin: 6   forma bezpłatna
22 Postępowanie w sytuacjach kryzysowych – jak rozwijać zachowania proobronne uczniów?
Kurs: 2024/2025/1/109 Nabór trwa
Liczba godzin: 6   forma bezpłatna
23 Mały RATOWNICZEK – uczymy pierwszej pomocy w przedszkolu
Kurs: 2024/2025/1/110 Nabór trwa
Liczba godzin: 8   forma bezpłatna
24 RATOWNICZEK – jak uczyć pierwszej pomocy w edukacji wczesnoszkolnej?
Kurs: 2024/2025/1/111 Nabór trwa
Liczba godzin: 8   forma bezpłatna
25 Jak uczyć udzielania pierwszej pomocy?
Kurs: 2024/2025/1/112 Nabór trwa
Liczba godzin: 8   forma bezpłatna
26 Konstruktywna konfrontacja – jako metoda radzenia sobie z trudnymi zachowaniami na lekcji
Kurs: 2024/2025/1/121 Nabór trwa
Liczba godzin: 4   forma bezpłatna
27 Szkoła dostępna – zastosowanie zasad uniwersalnego projektowania (UDL) w edukacji
Kurs: 2024/2025/1/122 Nabór trwa
Liczba godzin: 4   forma bezpłatna
28 ABC komunikacji alternatywnej i wspomagającej
Kurs: 2024/2025/1/123 Nabór trwa
Liczba godzin: 4   forma bezpłatna
29 Uczeń z dysfunkcją słuchu w szkole
Kurs: 2024/2025/1/124 Nabór zakończono
Liczba godzin: 5   forma bezpłatna
30 Metody szybkiego zapamiętywania i uczenia się
Kurs: 2024/2025/1/125 Nabór trwa
Liczba godzin: 5  
31 Z praktyki nauczyciela współorganizującego kształcenie
Kurs: 2024/2025/1/129 Nabór trwa
Liczba godzin: 4  
32 Jak wzmacniać poczucie bezpieczeństwa emocjonalnego dziecka?
Kurs: 2024/2025/1/138 Nabór zakończono
Liczba godzin: 6  
33 Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela języka angielskiego
Kurs: 2024/2025/1/162 Nabór trwa
Liczba godzin: 3  
34 Techniki relaksacyjne wykorzystywane w przedszkolu, czyli relaksacja przedszkolaka
Kurs: 2024/2025/1/164 Nabór zakończono
Liczba godzin: 5   forma bezpłatna
35 Nauczanie matematyki uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi
Kurs: 2024/2025/1/169 Nabór trwa
Liczba godzin: 4  
36 Samosterowny uczeń – strategie oceniania kształtującego wspierające samodzielność ucznia
Kurs: 2024/2025/1/183 Nabór zakończono
Liczba godzin: 3   forma bezpłatna
37 Nawet Einstein miał problemy z matematyką – jak uczyć uczniów ze specjalnymi potrzebami
Kurs: 2024/2025/1/190 Nabór trwa
Liczba godzin: 4  
38 Ocena sumaryczna a ocenianie kształtujące na lekcjach wychowania fizycznego
Kurs: 2024/2025/1/191 Nabór trwa
Liczba godzin: 3   forma bezpłatna
39 Sztuka komunikacji w edukacji
Kurs: 2024/2025/1/205 Nabór zakończono
Liczba godzin: 3   forma bezpłatna
40 Zrozumieć ADHD – wyzwania, strategie i praktyczne wskazówki
Kurs: 2024/2025/1/206 Nabór zakończono
Liczba godzin: 3   forma bezpłatna
41 Wspieranie neuroróżnorodności w szkole i przedszkolu – wyzwania i możliwości w pracy z uczniem ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera
Kurs: 2024/2025/1/207 Nabór zakończono
Liczba godzin: 3  
42 Przyroda i biologia bez zadań domowych – alternatywy metodyczne
Kurs: 2024/2025/1/217 Nabór zakończono
Liczba godzin: 3   forma bezpłatna
43 Pokolenie alfa na lekcjach biologii – wyzwania edukacyjne i potrzeba stosowania rozwiązań specyficznych i adekwatnych w nauczaniu przedmiotu
Kurs: 2024/2025/1/218 Nabór trwa
Liczba godzin: 3   forma bezpłatna
44 Samouszkodzenia u nastolatków
Kurs: 2024/2025/1/220 Nabór trwa
Liczba godzin: 6   forma bezpłatna
45 Spotkanie klasowe jako narzędzie w rozwiązywaniu problemów i budowaniu relacji między uczniami
Kurs: 2024/2025/1/221 Nabór trwa
Liczba godzin: 4   forma bezpłatna
46 Diagnoza relacji uczniów w klasie za pomocą technik socjometrycznych
Kurs: 2024/2025/1/223 Nabór trwa
Liczba godzin: 4  
47 Jak odkodować trudne zachowania uczniów?
Kurs: 2024/2025/1/224 Nabór trwa
Liczba godzin: 4  
48 Terapia akceptacji i zaangażowania ACT w pracy z dziećmi i młodzieżą
Kurs: 2024/2025/1/225 Nabór trwa
Liczba godzin: 16  
49 Lubuskie Inspiracje Projektowe – Kreatywne Ścieżki Edukacji
Kurs: 2024/2025/1/231 Nabór trwa
Liczba godzin: 6   forma bezpłatna
50 Co ma ręka do gadania – czyli o wpływie terapii ręki na rozwój mowy
Kurs: 2024/2025/1/247 Nabór zakończono
Liczba godzin: 5  
51 Neurologiczne zaburzenia mowy o typie afazji i dyzartrii
Kurs: 2024/2025/1/248 Nabór trwa
Liczba godzin: 5  
52 Uwaga, to działa – Mindfulness (trening uważności) dla młodszych dzieci
Kurs: 2024/2025/1/250 Nabór trwa
Liczba godzin: 4  
53 Metoda aktywnego słuchania muzyki według Batti Strauss
Kurs: 2024/2025/1/251 Nabór trwa
Liczba godzin: 4  
54 Logorytmika w pracy z uczniami z klas I-III
Kurs: 2024/2025/1/254 Nabór trwa
Liczba godzin: 4  
55 Terapia ręki i stopy w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Kurs: 2024/2025/1/255 Nabór trwa
Liczba godzin: 6  
56 Neuroróżnorodność u dzieci i młodzieży – jak pracować z dziećmi z ADHD i w spektrum autyzmu
Kurs: 2024/2025/1/257 Nabór trwa
Liczba godzin: 4  
57 Rozwiązywanie trudnych sytuacji w klasie z wykorzystaniem metody Kids Skills (15 kroków)
Kurs: 2024/2025/1/259 Nabór trwa
Liczba godzin: 4  
58 Nauczanie języka niemieckiego uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Kurs: 2024/2025/1/265 Nabór zakończono
Liczba godzin: 3  
59 Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej
Kurs: 2024/2025/1/268 Nabór trwa
Liczba godzin: 2   forma bezpłatna
60 Rozwiązywanie konfliktów między dziećmi metodą mikrokręgów
Kurs: 2024/2025/1/285 Nabór trwa
Liczba godzin: 5   forma bezpłatna
61 ŻEBY CHCIAŁO SIĘ ŻYĆ – jak budować środowisko szkolne ku życiu czyli szkolna profilaktyka zachowań samobójczych
Kurs: 2024/2025/1/286 Nabór trwa
Liczba godzin: 6  
62 Bezpieczeństwo uczniów w szkole – jak sprostać wymaganiom prawnym?
Kurs: 2024/2025/1/297 Nabór trwa
Liczba godzin: 4  
63 Twój kompetentny uczeń. Duński model wychowania i edukacji
Kurs: 2024/2025/1/298 Nabór trwa
Liczba godzin: 3   forma bezpłatna
64 Neurodydaktyka – nauczanie przyjazne mózgowi
Kurs: 2024/2025/1/301 Nabór trwa
Liczba godzin: 3  
65 Mediacje szkolne i rówieśnicze dla klas 4-8 SP
Kurs: 2024/2025/1/302 Nabór trwa
Liczba godzin: 3  
66 Mediacje szkolne i rówieśnicze dla klas 1-3 SP
Kurs: 2024/2025/1/303 Nabór trwa
Liczba godzin: 3  
67 Ocenianie kształtujące z elementami planu daltońskiego dla klas 1-3 SP
Kurs: 2024/2025/1/304 Nabór trwa
Liczba godzin: 3  
68 Mindfulness. Jak wprowadzić lekcje uważności w klasach 1-3?
Kurs: 2024/2025/1/305 Nabór trwa
Liczba godzin: 3  
69 Uczeń jako kreator na lekcjach języka polskiego (metody inspirowane przekładem intersemiotycznym)
Kurs: 2024/2025/1/309 Nabór zakończono
Liczba godzin: 3   forma bezpłatna
70 Poezja zaciemnienia jako metoda pracy na języku polskim sprzyjająca indywidualizacji i aktywności uczniów
Kurs: 2024/2025/1/311 Nabór zakończono
Liczba godzin: 4   forma bezpłatna
71 Mediator ze specjalnością: mediator szkolny
Kurs: 2024/2025/1/337 Nabór zakończono
Liczba godzin: 44  
72 Wybrane koncepcje i metody wspierania rozwoju uczniów – przykłady rozwiązań niemieckich
Kurs: 2024/2025/1/354 Nabór zakończono
Liczba godzin: 24  
73 Nastolatek w kryzysie emocjonalnym – jak wspierać ucznia doświadczającego lęku
Kurs: 2024/2025/1/390 Nabór zakończono
Liczba godzin: 4   forma bezpłatna
74 Pomocnik pedagoga – dokumentowanie pracy zespołu specjalistów szkolnych
Kurs: 2024/2025/1/392 Nabór zakończono
Liczba godzin: 3   forma bezpłatna
75 Sieć współpracy i samokształcenia dla wychowawców klas – narzędziownik wychowawcy
Kurs: 2024/2025/1/393 Nabór trwa
Liczba godzin: cykl spotkań   forma bezpłatna
76 Być po swojej stronie, czyli jak dbać o swój dobrostan
Kurs: 2024/2025/1/394 Nabór trwa
Liczba godzin: 8  
77 „Pomagajka SAN” – kształtowanie empatii i umiejętności mądrego pomagania wśród młodzieży
Kurs: 2024/2025/1/400 Nabór zakończono
Liczba godzin: 4  
78 Wychowanie bez nagród i kar – pozytywna dyscyplina w grupie i klasie
Kurs: 2024/2025/1/401 Nabór trwa
Liczba godzin: 3  
79 Narzędzia komunikacji empatycznej w budowaniu zespołów klasowych
Kurs: 2024/2025/1/418 Nabór trwa
Liczba godzin: 2   forma bezpłatna
80 Konstruktywna konfrontacja – jako metoda radzenia sobie z trudnymi zachowaniami na lekcji
Kurs: 2024/2025/1/425 Nabór trwa
Liczba godzin: 3   forma bezpłatna
81 Tańce na różne okazje – kolor biały
Kurs: 2024/2025/1/438 Nabór trwa
Liczba godzin: 5  
82 Szkoła dostępna dla każdego ucznia – założenia, działania, realizacja interwencji
Kurs: 2024/2025/1/439 Nabór trwa
Liczba godzin: 4   forma bezpłatna
83 Sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli „Szkoła dostępna dla wszystkich”
Kurs: 2024/2025/1/441 Nabór trwa
Liczba godzin: 3   forma bezpłatna
84 Doskonalenie kompetencji w zakresie pracy z uczniami z doświadczeniem migracyjnym
Kurs: 2024/2025/1/455 Nabór trwa
Liczba godzin: 4   forma bezpłatna
Skip to content