Tworzenie Profesjonalnych Wideotutoriali: Od Pomysłu do Publikacji

numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/454
Rodzaj formy: szkolenie
Oferta przeznaczona dla:
  • wszystkich zainteresowanych
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy
Liczba godzin zajęć: 9
Odpłatność uczestnika: 150 zł
Kierownik formy doskonalenia: Łukasz Czarkowski, L.Czarkowski@odn.zgora.pl, tel. 
Realizator/realizatorzy zajęć: Łukasz Czarkowski: Doświadczony nauczyciel przedmiotów zawodowych w branży graficznej, fotograficznej i multimedialnej, a zarazem certyfikowany szkoleniowiec i egzaminator VCC. Od lat z powodzeniem łączy wiedzę teoretyczną z umiejętnościami praktycznymi, pracując jako freelancer w obszarze grafiki komputerowej, kreowania marki, marketingu wizualnego i filmu. Jest pasjonatem nowoczesnych technologii komunikacji i nieustannie poszukuje sposobów na usprawnienie pracy zarówno własnej, jak i innych nauczycieli. Dzięki połączeniu różnorodnych kompetencji oraz otwartości na innowacje, w swoich szkoleniach potrafi przekuć złożone zagadnienia techniczne w przystępne i inspirujące rozwiązania, przydatne w codziennej praktyce edukacyjnej.
Cele formy doskonalenia: Udoskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie planowania, realizacji i montażu profesjonalnych tutoriali wideo, z możliwością jednoczesnego nagrywania prowadzącego (z wykorzystaniem kamery lub smartfona) oraz zawartości ekranu, co umożliwia tworzenie atrakcyjnych materiałów edukacyjnych wspierających proces uczenia się.
Zakres tematyczny: 1. Wprowadzenie do wideotutoriali (znaczenie w dydaktyce, narzędzia do nagrywania ekranu i obrazu z kamery lub smartfona).
2. Nagrywanie prowadzącego i ekranu (przygotowanie techniczne, synchroniczna rejestracja obrazu i dźwięku).
3. Montaż i edycja (podstawy obsługi programów, dodawanie efektów, optymalizacja jakości).
4. Publikacja i dystrybucja (formaty, platformy edukacyjne, kwestie praw autorskich i prywatności).
Uwagi: 1. Wprowadzenie do tworzenia wideotutoriali.
2. Rola i znaczenie materiałów wideo w dydaktyce.
3. Przegląd rozwiązań technologicznych umożliwiających rejestrację ekranu i obrazu z kamery bądź smartfona.
4. Zasady opracowywania koncepcji i scenariusza tutorialu.
5. Nagrywanie prowadzącego i ekranu.
6. Przygotowanie zaplecza technicznego (oświetlenie, tło, ustawienie kamery/smartfona).
7. Omówienie parametrów i konfiguracji oprogramowania do rejestrowania obrazu i dźwięku.
8. Techniki synchronicznego nagrywania prezentera (za pomocą kamery lub telefonu) oraz ekranu.
9. Montaż i edycja materiałów wideo.
10. Podstawy obsługi programów do edycji wideo (import materiałów, cięcie, łączenie klipów).
11. Dodawanie napisów, efektów dźwiękowych, animacji i grafiki.
12. Optymalizacja jakości nagrań (formaty, rozdzielczość, kodeki).
13. Publikacja i dystrybucja gotowych nagrań.
14. Dostosowanie materiału wideo do wybranych platform edukacyjnych i społecznościowych.
15. Kompresja i eksport nagrań w różnych formatach.
16. Uwzględnienie kwestii praw autorskich, ochrony wizerunku i prywatności.
Skip to content