Tworzenie Profesjonalnych Wideotutoriali: Od Pomysłu do Publikacji |
|
numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/454 | |
Rodzaj formy: | szkolenie |
Oferta przeznaczona dla: |
|
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: | zostanie podany po zebraniu grupy |
Liczba godzin zajęć: | 9 |
Odpłatność uczestnika: | 150 zł |
Kierownik formy doskonalenia: | Łukasz Czarkowski, L.Czarkowski@odn.zgora.pl, tel. |
Realizator/realizatorzy zajęć: | Łukasz Czarkowski: Doświadczony nauczyciel przedmiotów zawodowych w branży graficznej, fotograficznej i multimedialnej, a zarazem certyfikowany szkoleniowiec i egzaminator VCC. Od lat z powodzeniem łączy wiedzę teoretyczną z umiejętnościami praktycznymi, pracując jako freelancer w obszarze grafiki komputerowej, kreowania marki, marketingu wizualnego i filmu. Jest pasjonatem nowoczesnych technologii komunikacji i nieustannie poszukuje sposobów na usprawnienie pracy zarówno własnej, jak i innych nauczycieli. Dzięki połączeniu różnorodnych kompetencji oraz otwartości na innowacje, w swoich szkoleniach potrafi przekuć złożone zagadnienia techniczne w przystępne i inspirujące rozwiązania, przydatne w codziennej praktyce edukacyjnej. |
Cele formy doskonalenia: | Udoskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie planowania, realizacji i montażu profesjonalnych tutoriali wideo, z możliwością jednoczesnego nagrywania prowadzącego (z wykorzystaniem kamery lub smartfona) oraz zawartości ekranu, co umożliwia tworzenie atrakcyjnych materiałów edukacyjnych wspierających proces uczenia się. |
Zakres tematyczny: | 1. Wprowadzenie do wideotutoriali (znaczenie w dydaktyce, narzędzia do nagrywania ekranu i obrazu z kamery lub smartfona). 2. Nagrywanie prowadzącego i ekranu (przygotowanie techniczne, synchroniczna rejestracja obrazu i dźwięku). 3. Montaż i edycja (podstawy obsługi programów, dodawanie efektów, optymalizacja jakości). 4. Publikacja i dystrybucja (formaty, platformy edukacyjne, kwestie praw autorskich i prywatności). |
Uwagi: | 1. Wprowadzenie do tworzenia wideotutoriali. 2. Rola i znaczenie materiałów wideo w dydaktyce. 3. Przegląd rozwiązań technologicznych umożliwiających rejestrację ekranu i obrazu z kamery bądź smartfona. 4. Zasady opracowywania koncepcji i scenariusza tutorialu. 5. Nagrywanie prowadzącego i ekranu. 6. Przygotowanie zaplecza technicznego (oświetlenie, tło, ustawienie kamery/smartfona). 7. Omówienie parametrów i konfiguracji oprogramowania do rejestrowania obrazu i dźwięku. 8. Techniki synchronicznego nagrywania prezentera (za pomocą kamery lub telefonu) oraz ekranu. 9. Montaż i edycja materiałów wideo. 10. Podstawy obsługi programów do edycji wideo (import materiałów, cięcie, łączenie klipów). 11. Dodawanie napisów, efektów dźwiękowych, animacji i grafiki. 12. Optymalizacja jakości nagrań (formaty, rozdzielczość, kodeki). 13. Publikacja i dystrybucja gotowych nagrań. 14. Dostosowanie materiału wideo do wybranych platform edukacyjnych i społecznościowych. 15. Kompresja i eksport nagrań w różnych formatach. 16. Uwzględnienie kwestii praw autorskich, ochrony wizerunku i prywatności. |