Niekonwencjonalne działania w pracy z dziećmi z Ukrainy w systemie szkolnym

numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/440
Rodzaj formy: konferencja
Oferta przeznaczona dla:
  • wszystkich zainteresowanych
  • dyrektorów
Liczba godzin zajęć: 8
Kierownik formy doskonalenia: Paweł Zapeński, P.Zapenski@odn.zgora.pl, tel. 
Realizator/realizatorzy zajęć: Akademia Pana Kleksa
Cele formy doskonalenia: Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania i realizowania procesów edukacyjnych w taki sposób, aby uczniowie chcieli i potrafili się uczyć.
Zakres tematyczny: 1. Integracja i wsparcie psychologiczne dzieci uchodźczych:
-Budowanie poczucia bezpieczeństwa i akceptacji w nowym środowisku.
-Rola szkoły jako drugiego domu dla dzieci z doświadczeniem migracji.
-Praca terapeutyczna poprzez kontakt z roślinami.
2. Arteterapia i metody kreatywne w pracy z dziećmi uchodźczymi:
-Warsztaty ceramiczne jako forma terapii zajęciowej i redukcji stresu.
-Terapia przyrodnicza – praca z roślinami jako sposób na budowanie stabilizacji emocjonalnej.
3. Nowoczesne technologie w edukacji i integracji uchodźców:
-Wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesach integracyjnych.
-Narzędzia cyfrowe wspierające naukę i adaptację dzieci uchodźczych.
4. Praktyczne metody pracy nauczycieli i pedagogów:
-Edukacja włączająca i ocenianie kształtujące.
-Znaczenie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia w procesie adaptacji.
-Innowacyjne metody nauczania i motywowania dzieci z doświadczeniem migracji.
Skip to content