Niekonwencjonalne działania w pracy z dziećmi z Ukrainy w systemie szkolnym |
|
numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/440 | |
Rodzaj formy: | konferencja |
Oferta przeznaczona dla: |
|
Liczba godzin zajęć: | 8 |
Kierownik formy doskonalenia: | Paweł Zapeński, P.Zapenski@odn.zgora.pl, tel. |
Realizator/realizatorzy zajęć: | Akademia Pana Kleksa |
Cele formy doskonalenia: | Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania i realizowania procesów edukacyjnych w taki sposób, aby uczniowie chcieli i potrafili się uczyć. |
Zakres tematyczny: | 1. Integracja i wsparcie psychologiczne dzieci uchodźczych: -Budowanie poczucia bezpieczeństwa i akceptacji w nowym środowisku. -Rola szkoły jako drugiego domu dla dzieci z doświadczeniem migracji. -Praca terapeutyczna poprzez kontakt z roślinami. 2. Arteterapia i metody kreatywne w pracy z dziećmi uchodźczymi: -Warsztaty ceramiczne jako forma terapii zajęciowej i redukcji stresu. -Terapia przyrodnicza – praca z roślinami jako sposób na budowanie stabilizacji emocjonalnej. 3. Nowoczesne technologie w edukacji i integracji uchodźców: -Wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesach integracyjnych. -Narzędzia cyfrowe wspierające naukę i adaptację dzieci uchodźczych. 4. Praktyczne metody pracy nauczycieli i pedagogów: -Edukacja włączająca i ocenianie kształtujące. -Znaczenie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia w procesie adaptacji. -Innowacyjne metody nauczania i motywowania dzieci z doświadczeniem migracji. |