Warsztaty pisarskie jako forma pracy z uczniami sprzyjająca indywidualizacji

numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/264
Rodzaj formy: warsztaty
Oferta przeznaczona dla:
  • nauczycieli języka polskiego
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy
Liczba godzin zajęć: 12
Odpłatność uczestnika: 450 zł
Kierownik formy doskonalenia: Renata Kołkowska, R.Kolkowska@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 52
Realizator/realizatorzy zajęć: Magdalena Swat-Pawlicka – dyrektorka programowa Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego, trenerka z zakresu metodyki nauczania, pracowała w polskim zespole badań PISA
Cele formy doskonalenia: Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania i realizowania procesów edukacyjnych w taki sposób, aby uczniowie chcieli i potrafili się uczyć.
Zakres tematyczny:
  1. Wprowadzenie do teorii i praktyki rozwijania umiejętności wypowiedzi narracyjnej u uczniów w szkole podstawowej.
  2. Tworzenie autonarracji – uczestnik/uczestniczka jako twórca.
  3. Podsumowanie założeń warsztatów pisarskich w odniesieniu do doświadczeń zdobytych przez uczestników.
  4. Teoria modelu nauczania pisania w formie warsztatowej – odniesienia do pedagogiki twórczości oraz pedagogiki Freinetowskiej.
  5. Wprowadzenie zasad warsztatowego modelu lekcji oraz minilekcji.
  6. Planowanie struktury nauczania z wykorzystaniem poznanej metody w kontekście indywidualizacji pracy z uczniami.
    Skip to content