Technika „rusztowania” w praktyce szkolnej
|
numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/263 |
Rodzaj formy: |
warsztaty |
Oferta przeznaczona dla: |
- wszystkich zainteresowanych
|
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: |
zostanie podany po zebraniu grupy |
Liczba godzin zajęć: |
12 |
Odpłatność uczestnika: |
455 zł |
Kierownik formy doskonalenia: |
Hanna Grytczuk, H.Grytczuk@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 52 |
Realizator/realizatorzy zajęć: |
Aleksander Pawlicki – wykładowca dydaktyki i wychowania w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego |
Cele formy doskonalenia: |
Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania i realizowania procesów edukacyjnych w taki sposób, aby uczniowie chcieli i potrafili się uczyć. |
Zakres tematyczny: |
- Definiowanie konceptu „budowania rusztowań” z perspektywy teorii Wygotskiego-Brunera.
- Ustalanie, co jest przedmiotową wiedzą pierwszego i drugiego rzędu oraz „potężną wiedzą” (wg Michela Younga) w danym przedmiocie.
- Rozpoznawanie strefy najbliższego rozwoju ucznia/uczennicy.
- Przygotowywanie narzędzi wspierających pracę nad zadaniami w klasie.
- Monitorowanie postępów w celu ustalenia momentu, w którym „rusztowanie” może być zdjęte.
|