Technika „rusztowania” w praktyce szkolnej

numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/263
Rodzaj formy: warsztaty
Oferta przeznaczona dla:
  • wszystkich zainteresowanych
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy
Liczba godzin zajęć: 12
Odpłatność uczestnika: 455 zł
Kierownik formy doskonalenia: Hanna Grytczuk, H.Grytczuk@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 52
Realizator/realizatorzy zajęć: Aleksander Pawlicki – wykładowca dydaktyki i wychowania w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego
Cele formy doskonalenia: Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania i realizowania procesów edukacyjnych w taki sposób, aby uczniowie chcieli i potrafili się uczyć.
Zakres tematyczny:
  1. Definiowanie konceptu „budowania rusztowań” z perspektywy teorii Wygotskiego-Brunera.
  2. Ustalanie, co jest przedmiotową wiedzą pierwszego i drugiego rzędu oraz „potężną wiedzą” (wg Michela Younga) w danym przedmiocie.
  3. Rozpoznawanie strefy najbliższego rozwoju ucznia/uczennicy.
  4. Przygotowywanie narzędzi wspierających pracę nad zadaniami w klasie.
  5. Monitorowanie postępów w celu ustalenia momentu, w którym „rusztowanie” może być zdjęte.
    Skip to content