Terapia akceptacji i zaangażowania ACT w pracy z dziećmi i młodzieżą

numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/225
Rodzaj formy: szkolenie
Oferta przeznaczona dla:
  • psychologów i pedagogów
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy
Liczba godzin zajęć: 16
Odpłatność uczestnika: 606 zł
Kierownik formy doskonalenia: Anna Walczak, A.Walczak@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 29
Realizator/realizatorzy zajęć: Aleksandra Żabicka – terapeutka ACT, autorka, wykładowczyni, tłumaczka. Jest magistrem filologii angielskiej UJ, absolwentką Stosowanej Analizy Zachowania, studiów podyplomowych Terapia akceptacji i zaangażowania, studiuje psychologię. Terapii akceptacji i zaangażowania uczyła się na kursach i szkoleniach u głównych przedstawicieli nurtu: R. Harrisa, K. Willsona, K. Stroshala, P. Robinson, J. Forsytha, L. Hayes, J. Ciarrochiego, a ACT w pracy z rodzicami poznała na kursie Lisy Coyne i Evelyn Gould, pionierek w pracy tą metodą w obszarze rodzicielstwa. Jest specjalistką w dziedzinie wspierania rodziców w paradygmacie ACT, popularyzatorką rodzicielstwa opartego na dowodach naukowych i ambasadorką wzmacniania pozytywnego w wychowaniu. Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych ACT na Akademii Humanitas, na Studium Terapii Akceptacji i Zaangażowania ACT w Warszawie, w roku 2023 dołączyła do zespołu Stosowanej Analizy Zachowania na Uniwersytecie SWPS w Sopocie. Od ośmiu lat wspiera rodziców doświadczających trudności w relacji z dziećmi, obecnie w formie konsultacji online. Jej poradnik Rodzic pod presją ukazał się drukiem w 2023 roku nakładem wydawnictwa Samo Sedno. Należy do Association for Contextual Behavioral Science oraz do ACBS Polska.
Cele formy doskonalenia: Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie kształtowania postaw uczniów umożliwiających im swobodne i bezpieczne działanie w różnych obszarach życia.
Zakres tematyczny:

Sześć procesów elastyczności psychologicznej ACT w modelu Kidflex:

  • Jak pracować z małym dzieckiem na wartościach?
  • Zaangażowane działanie czyli wcielanie wartości w życie.
  • Praca z trudnymi myślami – defuzja dla najmłodszych.
  • Jak otworzyć się na emocje – metafory akceptacji.
  • Uważność na co dzień.
  • Samowspółczucie i nastawienie na rozwój czyli praca nad elastycznym ‘ja’.

Model DNA-V dla nastolatków:

  • Sześć obszarów witalności.
  • Jak udoskonalić procesy myślowe pracując z Administratorem?
  • Nawigator czyli kontakt z ciałem, emocjami i światem zewnętrznym.
  • Korzystanie z umiejętności Odkrywcy w podejmowaniu działań.
  • Rozwijanie ‘ja’ społecznego dzięki umiejętnościom DNA-V.
  • Jak rozmawiać z rodzicami odwołując się do modeli ACT i DNA-V?
Skip to content