Samouszkodzenia u nastolatków
|
numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/220 |
Rodzaj formy: |
szkolenie |
Oferta przeznaczona dla: |
- wychowawców klas
- wszystkich zainteresowanych
- psychologów i pedagogów
|
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: |
zostanie podany po zebraniu grupy – forma zdalna |
Liczba godzin zajęć: |
6 |
Odpłatność uczestnika: |
forma bezpłatna |
Kierownik formy doskonalenia: |
Anna Walczak, A.Walczak@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 29 |
Realizator/realizatorzy zajęć: |
Anna Walczak nauczyciel konsultant |
Cele formy doskonalenia: |
Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie kształtowania postaw uczniów umożliwiających im swobodne i bezpieczne działanie w różnych obszarach życia. |
Zakres tematyczny: |
- Zadania rozwojowe i potrzeby psychiczne okresu adolescencji.
- Przebieg kryzysu adolescencyjnego i jego rozwiązania.
- Istota samouszkodzeń, przyczyny, formy i funkcje.
- Zachowania mogące świadczyć o obecności samouszkodzeń – checklista objawów.
- Przebieg rozmowy z uczniem – co robić a czego unikać?
- Jak poprowadzić rozmowę z rodzicem ucznia samookaleczającego się?
- Procedury reagowania w szkole w sytuacji wystąpienia samouszkodzeń.
- Skuteczne sposoby na sytuacje kryzysowe (ćwiczenia obniżające napięcie, regulujące emocje, relaksacyjne).
|