Wspieranie neuroróżnorodności w szkole i przedszkolu – wyzwania i możliwości w pracy z uczniem ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera
|
numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/207 |
Rodzaj formy: |
szkolenie |
Oferta przeznaczona dla: |
- wszystkich zainteresowanych
|
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: |
zostanie podany po zebraniu grupy – forma zdalna |
Liczba godzin zajęć: |
3 |
Odpłatność uczestnika: |
65 zł |
Kierownik formy doskonalenia: |
Adrianna Ruszkowska, A.Ruszkowska@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 29 |
Realizator/realizatorzy zajęć: |
Adrianna Ruszkowska – nauczyciel doradca metodyczny |
Cele formy doskonalenia: |
Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania oraz realizowania procesu edukacyjnego adekwatnego do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości uczniów. |
Zakres tematyczny: |
- Charakterystyka spektrum autyzmu w tym zespołu Aspergera.
- Pojęcie neuroróżnorodności.
- Typowe wyzwania i praktyczne sposoby wspierania dziecka ze spektrum autyzmu: komunikacja, interakcje, wsparcie indywidualne i włączanie w aktywność grupy, zakres dostosowań.
- Współpraca z rodzicami.
|