Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej, Fundacja DBAM O MÓJ Z@SIĘG oraz Uniwersytet Gdański serdecznie zaprasza wszystkie szkoły w Polsce do wzięcia udziału w BEZPŁATNYM projekcie naukowo-badawczym pt. „GRANIE NA EKRANIE”.
Projekt pt. „GRANIE NA EKRANIE” to projekt badawczy realizowany wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych poświęcony zachowaniom growym młodzieży w Polsce.
Czynność grania w gry on-line i gry wideo zyskuje na znaczeniu stając się w szczególności wśród młodych osób jedną z form spędzania czasu wolnego. Mając świadomość zagrożeń wynikających z nadużywania gier, ale również wiedząc o pozytywnym wpływie grania w gry chcemy przyjrzeć się bliżej tego rodzaju zachowaniom. Realizowany projekt badawczy wspierają pracownicy naukowi zatrudnieni w Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz naukowcy w Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej.
Do udziału w projekcie pt. „GRANIE NA EKRANIE” może przystąpić bezpośrednio szkoła bądź jednostka samorządu terytorialnego (powiat, gmina). Podczas trwania naszego projektu naukowo-badawczego chcemy odpowiedzieć na kilka ważnych pytań:
- Jak często i w jakie gry cyfrowe gra polska młodzież?
- Ile czasu polska młodzież spędza na graniu w gry cyfrowe?
- Czy polska młodzież planuje związać swoje życie z grami cyfrowymi?
- Jakie korzyści polskiej młodzieży przynosi czynność grania w gry cyfrowe?
- Jakie negatywne konsekwencje grania w gry cyfrowe zauważa badana młodzież?
- Czy polska młodzież jest uzależniona od grania w gry cyfrowe?
Projekt stanowi kontynuację badań prowadzonych w latach 2015-2019 i dotyczy zachowań growych dzieci i młodzieży. Szczegółowy raport z badań dostępny jest na stronie https://dbamomojzasieg.com/pobierz-raport/. Wyniki dotychczas zrealizowanych przez Fundację badań są podstawą do naszych działań edukacyjnych, które wspierane są między innymi przez Rzecznika Praw Dziecka, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Zdrowia oraz Komisję Episkopatu Polski.
Fundacja Dbam o Mój Zasięg pragnie Państwa poinformować, że dobiegł końca ogólnopolski projekt naukowo-badawczy, którego organizatorem była fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej z siedzibą w Warszawie. Z radością przesyłamy Państwu raport z badań w postaci publikacji pod naukową redakcją Macieja Dębskiego i Magdaleny Bigaj pt. “GRANIE NA EKRANIE. Młodzież w świecie gier cyfrowych”, który jest zapisem odpowiedzi ponad 35 tysięcy uczniów uczestniczących w naszym badaniu w roku 2019-2020. Przygotowane opracowanie – oprócz precyzyjnych wyników statystycznych – zawiera szereg rekomendacji, których wdrożenie w powiecie/gminie/szkole może w sposób realny przyczynić się do zwiększenia poziomu higieny cyfrowej wśród wszystkim osób na co dzień używających gier cyfrowych. Wersja cyfrowa możliwa jest do pobrania na stronie https://dbamomojzasieg.com/granienaekranie/