System oceniania jako narzędzie zmiany w szkole – wyjazd szkoleniowy

numer formy doskonalenia: 2023/2024/1/390
Rodzaj formy: warsztaty
Oferta przeznaczona dla:
  • wicedyrektorów
  • dyrektorów
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy
Liczba godzin zajęć: 13
Odpłatność uczestnika: 995 zł
Kierownik formy doskonalenia: Hanna Grytczuk, H.Grytczuk@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 52
Realizator/realizatorzy zajęć: Aleksander Pawlicki – wykładowca dydaktyki i wychowania w Szkole Edukacji Uniwerstytetu Warszawskiego i Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności
Cele formy doskonalenia: Rozwój kompetencji kadry kierowniczej szkół/placówek oświatowych w zakresie efektywnego zarządzania jakością pracy szkoły/placówki oświatowej.
Zakres tematyczny:
  1. Analiza wybranych rozwiązań przedstawionych w raporcie “Nowe spojrzenie na ocenianie w edukacji”.
  2. Znaczenie programu ocenianego.
  3. Tworzenie definicji oceniania z perspektywy wymagań zapisanych w podstawie programowej oraz z perspektywy programu wychowawczego szkoły.
  4. Analiza powiązań systemu oceniania z innymi aspektami pracy szkoły. Ocena znaczenia oceniania dla działania placówki.
  5. Analiza pracy z informacją zwrotną jako formą oceniania zgodną z ustawą o systemie oświaty.
  6. Zastosowanie informacji z oceniania wewnątrzszkolnego do doskonalenia pracy nauczycielskiej.
  7. Analiza idei dostosowania wymagań edukacyjnych i jej zastosowanie.
  8. Rozważenie możliwych konsekwencji niespójności zapisów prawa oświatowego z wiedzą pedagogiczną i dydaktyczną oraz sposobów radzenia sobie z nimi.
Uwagi: Forma realizowana podczas trzydniowego wyjazdu szkoleniowego.

Celem zajęć nie jest przygotowanie “gotowego” systemu oceniania wewnątrzszkolnego ani też analiza pojedynczych zapisów, choć i jedno, i drugie może być w pewnym stopniu efektem zajęć.
Celem właściwym jest przygotowanie dyrektorów do pracy z radą pedagogiczną nad ocenianiem szkolnym tak, aby praca ta i przygotowane rozwiązania stały się narzędziem doskonalenia pracy szkoły.

Skip to content