Jak czytać, aby zrozumieć? Strategie krytycznego czytania na lekcjach języka polskiego

numer formy doskonalenia: 2024/2025/1/144
Rodzaj formy: warsztaty
Oferta przeznaczona dla:
  • nauczycieli języka polskiego
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: zostanie podany po zebraniu grupy – forma zdalna
Liczba godzin zajęć: 10
Odpłatność uczestnika: 382 zł
Kierownik formy doskonalenia: Renata Kołkowska, R.Kolkowska@odn.zgora.pl, tel. (68) 328 64 52
Realizator/realizatorzy zajęć: dr Kinga Białek – polonistka i hebraistka, pracuje w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego, współpracuje z Instytutem Badań Edukacyjnych i Centralną Komisją Egzaminacyjną, uczestniczyła w pracach różnych zespołów badawczych, zajmujących się badaniami międzynarodowymi (PISA i PIRLS) oraz krajowymi (m.in. Diagnoza kompetencji trzecioklasistów, Szkoła Samodzielnego Myślenia)
Cele formy doskonalenia: Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania i realizowania procesów edukacyjnych w taki sposób, aby uczniowie chcieli i potrafili się uczyć.
Zakres tematyczny:
  1. Teksty kultury na lekcjach języka polskiego – niespodziewana interpretacja.
  2. Praca z krótkim tekstem literackim.
  3. Strategie pogłębiania interpretacji.
  4. Pisanie wspierające rozumienie.
 
Skip to content